Bidden naar Zijn wil

Leave a comment Standard

En dit is de vrijmoedigheid die wij hebben in het toegaan tot God, dat Hij ons verhoort, telkens als wij iets bidden naar Zijn wil. En als wij weten dat Hij ons verhoort, wat wij ook bidden, dan weten wij dat wij het gevraagde, dat wij van Hem hebben gebeden, ontvangen.  1 Johannes 5:14-15 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 1Joh5:14-21

Ik weet niet of je het in de gaten hebt, maar we hebben hier een keiharde garantie van de verhoring van onze gebeden. Waar moeten ze dan aan voldoen? Aan de wil van God. Maar hoe weet je nu of iets de wil van God is? De Here Jezus leerde ons in het ‘Onze Vader’ dat we moeten bidden dat Zijn wil geschiede, op de aarde, zoals dat ook in de hemel gebeurt. Het is dus belangrijk dat we Gods wil kennen. Kunnen we die kennen? Jazeker, uit Zijn Woord!

Daarom is het zo uitermate belangrijk om te weten en te snappen wat er in de Bijbel staat. En daar staat bijvoorbeeld dat God niet wil dat er ook maar iemand verloren gaat. Bidden voor verlorenen is dus naar Zijn wil! (Lees ons gratis boekje Doeltreffend Bidden voor Verloren Mensen, nog steeds te bestellen op www.doeltreffendbidden.nl, of nodig ons uit voor een Workshop in je gemeente)

En genezing dan, dat is toch ook Gods wil? Daar zijn de meningen nog wel eens over verdeeld. Ik, persoonlijk, geloof dat, dat er voor betaald is aan het kruis van Golgotha en door de striemen van de Here Jezus. Dat God wil dat het Zijn kinderen wel gaat. Te vaak wordt ‘Uw wil geschiede’ als een escape gebruikt, in plaats van een proclamatie. Maar ik zie ook de realiteit van het leven, dat niet iedereen, waarvoor gebeden is, geneest. Toch blijf ik mij ernaar uitstrekken, omdat ik weet dat het Zijn wil is. Ik durf het dan ook te claimen, omdat ik weet dan te bidden naar Zijn wil. Maar er kunnen factoren zijn, die we niet altijd weten, die die genezing in de weg kunnen staan. Waarom grijpt God niet in, greep Hij niet in? Ik weet het niet, en ik hoef het ook niet te weten, maar ik wil het weten, omdat ik geloof dat er voor ons nog veel meer Kracht beschikbaar dan die we nu ervaren.

Morgen is het Pinksteren, het feest van kracht, van de uitstorting van de Heilige Geest, beschikbaar voor iedere gelovige. Mijn gebed is dat iedereen, die gelovig is, vervuld zal worden door de Geest en zal gaan leven vanuit die Opstandingskracht. Dan zal niets ons meer onmogelijk zijn. Dat is niet voor in de hemel, dat is voor nu!

Terwijl ik dit schrijf waait het flink, ik met denken aan die tekst uit Johannes 3, waarin staat dat de Geest waait waarheen Hij wil. Mijn verlangen is dat het gaat stormen en alle wat los en vast zit wordt geschud, weggeblazen wat ballast is en we rein en puur ons uitstrekken naar die Windkracht, door ons heen! Code oranje? Nee, code Rood!

—————————————————-—————————————————————

* Vanaf 3 juni weer 12 weken lang te beluisteren in “Op weg met de Bijbel” op www.GrootNieuwsRadio.nl, luister hier de uitzending van 3 juni: https://soundcloud.com/trans-world-radio/sets/maandag-op-weg-met-de-bijbel-1

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook geactiveerd worden in het genezen van zieken en winnen van zielen? 6 juli weer de SWAT, Soul Winning Action Training in Rotterdam. Geef je op Www.soul-winning-Action-training.ga

* Op 25 september start de module ‘de Profetenschool’ van

Onze Discipel-Bijbelschool. Opgave: http://www.twitter.com/home?status=Ik+ben+aanwezig+https://www.eventbrite.nl/e/tickets-de-profetenschool-62091433148?ref=estw

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl/

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.