En ziet en hoort

Leave a comment Standard

Deze Jezus , die de belofte van de Heilige Geest ontvangen heeft van de Vader, heeft dit uitgestort wat u nu ziet en hoort.  Handelingen 2:33(Herziene Statenvertaling)\

Lezen: Hand. 2: 2.2-4,32-36

Het ging er luidruchtig aan toe, die eerste pinksterdag in Jeruzalem. Het begon met een geluid als van een geweldige windvlaag. Welnu, de afgelopen dagen hebben we dat weer aan den lijve kunnen ervaren, met die hevige windstoten. Zoiets moet het geweest zijn. En er zijn ook uiterlijke manifestaties, tongen als van vuur op hun hoofd. En zij werden allen, die 120, die bijeen waren, vervuld met de Heilige Geest. En dan wordt het niet weer stil, nee dan gaan ze naar buiten en spreken in een hen onbekende taal, van de grote daden Gods. En dat blijft niet onopgemerkt, want er stroomt een flinke mensenmassa af op dat gebouw, waar de Bovenzaal gesitueerd was. Moet wel, anders kunnen er geen 3000 mensen tot geloof komen, dus het moeten er minstens 3000 geweest zijn…

Pinksteren is geen rustig feest. Bij de opstanding was eigenlijk alleen de Here Jezus betrokken en de engel, die de steen wegrolde zodat wij naar binnen konden kijken om te zien dat het graf leeg was, maar bij Pinksteren gaat de Vlam erin. Mensen komen in vuur en vlam voor Jezus te staan en kunnen dan niet zwijgen en stilletjes bij elkaar blijven zitten, nee ze gaan er op uit! Het Pinksterfeest is ook het feest van de (eerstelingen) van de oogst, maar ook werd herdacht dat de wet werd gegeven, door Mozes. Toen stierven er 3000 vanwege hun afgoderij aan het gouden kalf, maar nu worden er 3000 gered (en gedoopt, meteen dezelfde dag) En komt Jezus Woord ook weer uit: de oogst is groot!

Dat zal gewoon echt een kabaal gegeven hebben in Jeruzalem. 3000 man die tot geloof komen, ook vervuld van de Heilige Geest uit het doopwater komen (dat was de belofte in vers39: ‘‘En Petrus zei tegen hen: Bekeer u en laat ieder van u gedoopt worden in de Naam van Jezus Christus, tot vergeving van de zonden; en u zult de gave van de Heilige Geest ontvangen.’

Dus moet het ook gebeurd zijn, dat kan niet anders. en dan gaat het als een lopend vuurtje door de stad.

Pinksteren is het feest van het geluid, en het is de Here Jezus Zelf, Die het veroorzaakt. Johannes had het hun al voorzegd: Hij, Die na mij komt zal u dopen met de Heilige Geest en met vuur (Math.3:11) Vandaag vieren we dat die belofte in vervulling is gegaan. Maar ook vandaag is er (opnieuw) de kans om gedoopt te worden in de Heilige Geest en met Vuur. Als er een oproep gedaan wordt in je gemeente en je voelt je leeg en koud: ga naar voren en laat je vullen, als je nog niet in tongen spreekt, idem dito, of gaan naar Biddinghuizen, naar Opwekking, of waar dan ook men bidt voor de vervulling met de Heilige Geest. En kom in vuur en vlam te staan voor de Here Jezus en maak kabaal, want dit is de les van vandaag: je moet het zien en je moet het horen. Stilletjes Pinksteren vieren kan niet 🙂

—————————————————-—————————————————————

* Vanaf 3 juni weer 12 weken lang te beluisteren in “Op weg met de Bijbel” op www.GrootNieuwsRadio.nl, luister hier de uitzending van 3 juni: https://soundcloud.com/trans-world-radio/sets/maandag-op-weg-met-de-bijbel-1

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook geactiveerd worden in het genezen van zieken en winnen van zielen? 6 juli weer de SWAT, Soul Winning Action Training in Rotterdam. Geef je op Www.soul-winning-Action-training.ga

* Op 25 september start de module ‘de Profetenschool’ van

Onze Discipel-Bijbelschool. Opgave: http://www.twitter.com/home?status=Ik+ben+aanwezig+https://www.eventbrite.nl/e/tickets-de-profetenschool-62091433148?ref=estw

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl/

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.