Kracht

Leave a comment Standard

‘maar u zult de kracht van de Heilige Geest ontvangen, Die over u komen zal; en u zult Mijn getuigen zijn, zowel in Jeruzalem als in heel Judea en Samaria en tot aan het uiterste van de aarde.’

‭‭Handelingen‬ ‭1:8‬ ‭HSV‬‬

Lezen: Hand. 1.1-11

Luister je vanavond ook om 22:00u naar ‘Op weg met de Bijbel’ van TWR op Groot Nieuws Radio??

Misschien nog wel meer dan het spreken in tongen is het getuige zijn van de Here Jezus het bewijs dat je de Heilige Geest ontvangen hebt, durf ik te zeggen naar aanleiding van deze tekst. De gaven van de Geest zijn ons gegeven om aan deze opdracht te voldoen. Evenals de vrucht van de Geest.

De woorden van de Here Jezus komen van Zijn afscheid op de Olijfberg, vlak voor Zijn Hemelvaart. De laatste instructie dus. Alle vier de evangelisten beschrijven dit moment, maar ieder op zijn eigen wijze met weer andere accenten. Markus doet dat bijvoorbeeld door te zeggen dat tekenen en wonderen de gelovigen zullen volgen, Mattheus geeft de Grote Opdracht weer: ga dan en maak alle volken tot Mijn volgelingen. Maar dat kunnen we alleen maar doen door de kracht van de Heiige Geest.

Je zit kracht ontvangen. Dunamis. Toen Alfred Nobel het dynamiet had uitgevonden zocht hij naar een naam ervoor en vond dit in het Grieks. Kracht, explosieve kracht, kracht die naar buiten treedt. Een kerk, maar ook een gelovige die vervuld is van de Heilige Geest is dus vol van die kracht. Diezelfde kracht, die Jezus deed opstaan uit de dood, weet je nog (Rom.8:11) En dan ontvangen we de woorden, doen we de daden en zullen we, waar we ook zijn en wat we ook doen, een getuige zijn van Jezus.

Dat betekent dat we uit onze comfort-zone moeten komen, want anders heb je die kracht niet nodig…. waarom zou God die ons geven dan, als we er niks mee doen. ‘Jesus Goes with the goers’ zei Reinhart Bonnke, en hij ging en leidde miljoenen tot Jezus.

We zijn geroepen om zijn getuige te zijn, ja dat kan je wat kosten, het woordje getuige in het Grieks is hetzelfde als voor martelaar….. want een slaaf is tenslotte niet meer dan zijn Meester…. maar in die Kracht die we van de Heilige Geest ontvangen kunnen we dat, zonder twijfel. Hij zoekt geen bekwame mensen, Hij zoekt mensen die bereidvaardig zijn.

Het woordje ontvangen kun je ook vertalen met opnemen. Zoals een spons water opneemt en helemaal doordrenk is, zo moeten wij vol zijn van de Geest. En als mensen dan in je knijpen, komt Jezus eruit. Zo eenvoudig werk het. Vol, voller, volst, tot overlopens toe. Ik gun het jou en ik gun het de mensen die je zult ontmoeten!

—————————————————-—————————————————————

* Vanaf 3 juni weer 12 weken lang te beluisteren in “Op weg met de Bijbel” op www.GrootNieuwsRadio.nl, luister hier de uitzending van 3 juni: https://soundcloud.com/trans-world-radio/sets/maandag-op-weg-met-de-bijbel-1

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook geactiveerd worden in het genezen van zieken en winnen van zielen? 6 juli weer de SWAT, Soul Winning Action Training in Rotterdam. Geef je op Www.soul-winning-Action-training.ga

* Op 25 september start de module ‘de Profetenschool’ van

Onze Discipel-Bijbelschool. Opgave: http://www.twitter.com/home?status=Ik+ben+aanwezig+https://www.eventbrite.nl/e/tickets-de-profetenschool-62091433148?ref=estw

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl/

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.