Onder de Wet of de Genade

Leave a comment Standard

Want de zonde zal over u niet heersen. U bent namelijk niet onder de wet, maar onder de genade.  Romeinen 6:14 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Rom.6:1-14

Bij tijd en wijle komt het onderwerp weer voorbij en dat is goed, want het is namelijk zo ontzettend belangrijk. Wet of genade. En ze worden vaak tegen over elkaar gesteld, alsof het tegenstellingen zijn. En dat zijn ze enerzijds ook, omdat wij ze zo gemaakt hebben. Het gebeurt zo vaak, dat als ik met mensen op straat spreek, ook kerkmensen, dat men denkt naar de hemel te gaan, omdat men goede dingen doet. Hoe kan het zo vast geworteld zitten in ons denken? Omdat het ook vaak zo gepredikt wordt. Als je goed bent kom je in de hemel, en als je fout bent kom je in de hel. Maar dat leert de Bijbel, en zeker het Nieuwe Verbond ons niet. Want er is een groot merkteken in de geschiedenis geweest dat alles omkeerde: het kruis van Golgotha. Daar betaalde de Here Jezus voor de schuld en de zonden van de hele wereld, ja je leest het goed, de hele wereld. Hij verzoende de wereld met God en rekende hen hun zonden niet toe. (2Kor.5:19? En er is geen zonde erger dan een andere. Als je een wet overtreedt, overtreedt je ze allemaal, zegt Jacobus.

De enige manier om in de hemel te komen is door je over te geven aan de Here Jezus, Zijn offer aan het kruis als betaling voor jouw zonden te accepteren en te gaan geloven. De enig manier om in de hemel te komen is genade. Wat er is betaald. Ik gebruikte vorig week het voorbeeld van de gratis koffie die je kunt krijgen in bijna iedere supermarkt, bij een 82 jarige man, die ik tot de Heer mocht leiden. Er staat daar een automaat en iedereen mag koffie pakken, zoveel als je maar wilt. Maar alleen diegenen die dat doen hebben het ook, alle anderen in de supermarkt niet. Zo is het ook met Gods genade. Het is er voor iedereen, alleen als je het aanneemt heb je het.

Heb jij het al aangenomen? Leef je al uit Gods genade? Of doe je nog, uit eigen kracht, je stinkende best?

Nee, wanneer we God genade hebben leren kennen, dan leven we onder invloed van de genade en heerst de zonde niet meer over ons. Het woordje onder in deze tekst betekent zoveel als onder invloed zijn. Zijn we onder de invloed van de wet, en denken we constant, dit mag niet en dat mag wel? Of zijn we onder invloed van de genade, waardoor we dingen juist wel of net doen uit liefde voor onze Heiland?

Dat is het cruciale verschil. Ken je. Zijn genade nog niet: www.gratisgeschenk.nl

Stel niet uit, doe het nu!

___________________________________________________________________________________________________________________________

* Vanaf 3 juni weer 12 weken lang te beluisteren in “Op weg met de Bijbel” op www.GrootNieuwsRadio.nl, luister hier de uitzending van 3 juni: https://soundcloud.com/trans-world-radio/sets/maandag-op-weg-met-de-bijbel-1

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook geactiveerd worden in het genezen van zieken en winnen van zielen? 6 juli weer de SWAT, Soul Winning Action Training in Rotterdam. Geef je op Www.soul-winning-Action-training.ga

* Op 25 september start de module ‘de Profetenschool’ van

Onze Discipel-Bijbelschool. Opgave: http://www.twitter.com/home?status=Ik+ben+aanwezig+https://www.eventbrite.nl/e/tickets-de-profetenschool-62091433148?ref=estw

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl/

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.