Bekleed

Leave a comment Standard

Want u allen die in Christus gedoopt bent, hebt zich met Christus bekleed.  Galaten 3:27 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Gal.3:19-29

Wat een geweldige impact heeft de doop toch in de geestelijke wereld. Het wordt niet altijd beseft, jammergenoeg, maar het is meer dan kopje onder gaan in het bijzijn van een hoop mensen, of niet. Het is een statement in de geestelijke wereld: Voor hemel en hel verklaar je: Vanaf nu hoor ik bij Jezus!

En er gebeurt iets in je status. Niet dat het nodig is om te worden gered, zoals sommigen ook wel leren (TLR), ook mensen die Jezus hebben aangenomen en (nog) net zijn gedoopt, komen in de hemel, 100 %. Want als de doop daartoe zou bijdragen is het weer iets wat je moet doen en haalt het af van de genade.

Nee, je positie verandert, het begint met geloof, vers 26: kinderen van God, door geloof, dan volgt daarna (zo snel mogelijk) de doop. En als je dan omhoog komt uit het water heb je een nieuw kleed: je bent bekleed met Christus, de Gezalfde. Als er dan daarna ook nog voor de doop en/of vervulling van de Heilige Geest wordt gebeden, is het plaatje compleet…. Bekleed met de Gezalfde en zelf gezalfd, dan moet Zijn kracht in je werkzaam zijn en worden en ben je klaar om een volwaardige discipel van Jezus te worden.

Wanneer we aan de doop voorbijgaan, en dat gebeurt vaak onder het mom van ik ben (als kind) al gedoopt, dan missen we iets daadwerkelijks. Er is nog zoveel meer kracht beschikbaar dan we nu ervaren. Ik ben daarvan overtuigd. We kunnen de doop niet bagatelliseren, want het heeft zo’n impact in de geestelijk wereld. Want als we met Christus bekleed zijn, kijkt de boze wel uit. Hij ziet niet ons, hij ziet Jezus! Alleen moeten we ons dat wel gewaar worden en er naar handelen. Wandelen in die kracht en die zalving zal Gods koninkrijk openbaar maken door ons heen. Geen wonder dat de tegenstander wil, dat we hier eens lekker over gaan discussiëren en het niet gaan uitvoeren. Hij is zo gebaat bij een kerk zonder kracht…..

Gewoon niet langer zeuren, het is lekker weer, daar is water (overal in Nederland) wat houdt mij tegen, zei de Kamerling. Als u met heel uw hart gelooft, is het geoorloofd. En hij antwoordde en zei: Ik geloof dat Jezus Christus de Zoon van God is.’ zei Filippus

Geloof je dat? Dus wat let je, sta op, laat je dopen! (Hand.22:16)

 

 

___________________________________________________________________________________________________________________________

* Vanaf 3 juni weer 12 weken lang te beluisteren in “Op weg met de Bijbel” op www.GrootNieuwsRadio.nl, luister hier de uitzending van 3 juni: https://soundcloud.com/trans-world-radio/sets/maandag-op-weg-met-de-bijbel-1

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook geactiveerd worden in het genezen van zieken en winnen van zielen? 6 juli weer de SWAT, Soul Winning Action Training in Rotterdam. Geef je op Www.soul-winning-Action-training.ga

* Op 25 september start de module ‘de Profetenschool’ van

Onze Discipel-Bijbelschool. Opgave: http://www.twitter.com/home?status=Ik+ben+aanwezig+https://www.eventbrite.nl/e/tickets-de-profetenschool-62091433148?ref=estw

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl/

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

 

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.