Toerusten, bevestigen, versterken en funderen.

Comments 2 Standard

De God nu van alle genade, Die ons geroepen heeft tot Zijn eeuwige heerlijkheid in Christus Jezus, Hij Zelf moge u – na een korte tijd van lijden – toerusten, bevestigen, versterken en funderen. Hem zij de heerlijkheid en de kracht in alle eeuwigheid. Amen.  1 Petrus 5:10 (Herziene Statenvertaling

Lezen: 1Petr.5:5-13

___________________________________________________________________________________________________________________________

Luister hier naar de uitzending van gisteren:
https://ssl.streampartner.nl/?usertoken=onda461d2f9e8028ec&itemtoken=360616e4e0b614bb&comments=disable&image=https://www.grootnieuwsradio.nl/wp-content/uploads/2018/12/programmabanner_opwegmetdebijbel-1024×522.

___________________________________________________________________________________________________________________________

 

We moeten deze tekst in de context lezen van het hele gedeelte. Van het je geen zorgen maken en de rondgaande duivel. Dat is het lijden waar Petrus hier over spreekt. De briesende leeuw, die ons eronder probeert te krijgen. Maar als we hem weerstaan, zal hem dat niet lukken.

Daarom zal de God van alle genade, zo belangrijk dat we dat steeds beseffen, niet de God van de regeltjes, maar de God van de genade, ons toerusten, bevestigen, versterken, funderen. Termen uit de bouw, zodat we stevig staan.

Toegerust, met de kracht van de Heilige Geest, Hemzelf

Bevestigd, vastgespijkerd en geschroefd, onlosmakelijk met Hem

Nog een keer versterkt, zodat het tegen een stootje kan

En gefundeerd op het enige fundament wat er is, de Here Jezus Christus.

Dan staan we sterk, doet Hij het Zelf voor ons en door ons heen. Het is de bede van Paulus aan het einde van zijn brief. Wie zo leeft, leeft onder de bescherming en de genade van God en kan tegen een stootje. Als er storm opsteekt, weet je wat te doen, de wind het zwijgen opleggen. Als de duivel zijn staart roert en brult, weet je waar je kracht is, in Hem alleen en kun je hem weerstaan. Zo worden we sterke gelovigen, levend onder en door de kracht van God. Dat is wat Petrus wil, dat is wat God Zelf wil. In de uitzending van gisteren in Op weg met de Bijbel, ging het over de geestelijke wereld. Velen hebben er geen weet van, luister het eens terug als je een kwartiertje kunt missen. Het zal je hierbij helpen!

Onze kracht is in Hem, ons fundament is Jezus en Zijn verlossende werk. Als we dat hebben, kunnen we alles aan, want Hij is met ons, alle dagen. Dan kan je dag toch niet meer stuk?

___________________________________________________________________________________________________________________________

* Vanaf 3 juni weer 12 weken lang te beluisteren in “Op weg met de Bijbel” op www.GrootNieuwsRadio.nl, luister hier de uitzending van 3 juni: https://soundcloud.com/trans-world-radio/sets/maandag-op-weg-met-de-bijbel-1

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook geactiveerd worden in het genezen van zieken en winnen van zielen? 6 juli weer de SWAT, Soul Winning Action Training in Rotterdam. Geef je op Www.soul-winning-Action-training.ga

* Op 25 september start de module ‘de Profetenschool’ van

Onze Discipel-Bijbelschool. Opgave: http://www.twitter.com/home?status=Ik+ben+aanwezig+https://www.eventbrite.nl/e/tickets-de-profetenschool-62091433148?ref=estw

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl/

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl/

Advertenties

2 gedachtes over “Toerusten, bevestigen, versterken en funderen.

  1. Beste Arie ik denk dat er een (druk) foutje in de tekst is ingeslopen. U schrijft ‘afgoden van genade’???

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.