Kinderen van God

Leave a comment Standard

Zie, hoe groot is de liefde die de Vader ons gegeven heeft: dat wij kinderen van God worden genoemd. Daarom kent de wereld ons niet, omdat zij Hem niet kent. — 1 Johannes 3:1 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 1Joh.3:1-11

Je kent misschien die gevallen wel, van mensen die claimen een kind te zijn van een koning of een prins. Prins Bernard had er een paar rondlopen en ook de koning van Spanje heeft zo’n claim. Lastige dingen allemaal. Want ze worden niet als zodanig erkent.

Wel zoiets hebben wij ook met de wereld. We zijn kinderen van de levende God, dus Koningskinderen. God noemt ons niet alleen zo, we zijn het ook zegt vers 2. Maar de wereld erkent dat niet en herkent ons niet. We kunnen het claimen, maar hebben we er bewijs van? Wel ons geestelijk DNA is goddelijk, want Zijn bloed stroomt door onze aderen zegt het oude lied, hier zo mooi vertolkt door de Gaither Vocal Band

En de wereld zal ons gaan herkennen als we de werken gaan doen, die Jezus deed, de wonderen en de tekenen. Dan kunnen ze er niet meer omheen, dat God bestaat en dat wij Koningskinderen zijn, prinsen en prinsessen

Maar laten we ons dan ook koninklijk gedragen, als ambassadeurs van de grootse Koning ooit, de echte Master of the Universe, de God van hemel en aarde. Want Zijn Koninkrijk is niet van deze wereld, maar Zijn Rijk zal geen einde hebben en de heerschappij rust op Zijn schouders. En wij mogen in die autoriteit gaan staan die we ontvangen hebben als kinderen Gods, als prinsen en prinsessen. Dat is toch heerlijk, dat is toch geweldig? We zijn geen slaven meer, dus moeten we ook geen slaven mentaliteit meer hebben, wij zijn Koningskinderen!

Dan zal de wereld zien, dat er een God is Die leeft, een Heiland, Die de dood heeft overwonnen en eens zal terugkomen om Zijn Koninkrijk definitief te vestigen op aarde. Maar…..Tot aan die dag wil ik weten wie U bent
Wil ik leven dicht bij U en mij geven in aanbidding. Tot aan die dag wil ik horen wat U zegt en Uw woorden tot mij nemen als een kostbaar geschenk
Tot aan die dag
Opw. 665

_______________a____________________________________________________________________________________________________________

* Sinds 3 juni weer 12 weken lang te beluisteren in “Op weg met de Bijbel” op www.GrootNieuwsRadio.nl, luister hier de uitzending van 24 juni: https://soundcloud.com/trans-world-radio/afl-4-arie-de-paauw-geestelijke-wereld?in=trans-world-radio/sets/maandag-op-weg-met-de-bijbel-1

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook geactiveerd worden in het genezen van zieken en winnen van zielen? 6 juli weer de SWAT, Soul Winning Action Training in Rotterdam. Geef je op Www.soul-winning-Action-training.ga

* Op 25 september start de module ‘de Profetenschool’ van

Onze Discipel-Bijbelschool. Opgave: http://www.twitter.com/home?status=Ik+ben+aanwezig+https://www.eventbrite.nl/e/tickets-de-profetenschool-62091433148?ref=estw

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl/


Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.