Kingdom first

Leave a comment Standard

Maar zoek eerst het Koninkrijk van God en Zijn gerechtigheid, en al deze dingen zullen u erbij gegeven worden.’ Mattheüs‬ ‭6:33‬ ‭HSV‬‬

Lezen: Mat.6:25-34

In ons leven moeten we prioriteiten stellen. Iedere dag kom je wel voor een keuze te staan wat belangrijker is dan de rest, dat heeft dan voorrang.

In het geestelijke leven is het niet anders, sterker nog, ons geestelijke leven heeft impact op ons dagelijks leven. Dat is wat de Here Jezus hier zo stellig zegt. Maak je niet bezorgd over je eten, je kleding, je hypotheek of wat dan ook, maar zet Mijn Koninkrijk voortdurend op de eerste plaats en dan zal Ik ervoor zorgen dat het je aan niets ontbreekt. Dat is nog eens omdenken. Want meestal denken we, dat als we een carrière hebben en een goed inkomen, we wel eens met het Koninkrijk bezig kunnen zijn. Maar dan zijn we vaak zo druk, dat we daar geen tijd meer voor hebben. Jezus zegt: Zoek, en dat is een werkwoordsvorm die zegt dat je het voortdurend moet doen, zoek eerst het koninkrijk van God en Zijn gerechtigheid. Mooi weer vertaald door de BasisBijbel: geef het Koninkrijk van God en het doen van Zijn wil de eerste plaats in je leven. Prioriteiten stellen dus.

De boodschap die de Here Jezus overnam van Johannes de Doper was: bekeer je want het Koninkrijk van God is nabijgekomen. En Hij demonstreerde dat door de zieken te genezen en de demonen uit te werpen en het verlorene te zoeken en het te redden. Als we dat als prioriteit in ons even maken is er geen dag meer saai, hoeven we ons nergens meer druk om te maken, want gaat Hij voorzien en zullen we de grootste wonderen gaan beleven. Spannend? Dat zeker! Heb je daar geloof voor nodig? nou en of, maar al is je geloof net zo klein als een mosterdzaadje, dan heeft het de kracht om bergen te verzetten, als we daar tegen spreken. Een hele uitdaging, maar in de kracht van de Heilige Geest is niets meer voor ons onmogelijk. Dus waar wachten we op? Kingdom first, want Hij regeert en heeft alles, maar dan ook alles onder controle!

___________________________________________________________________________________________________________________________

* Sinds 3 juni weer 12 weken lang te beluisteren in “Op weg met de Bijbel” op www.GrootNieuwsRadio.nl, luister hier de uitzending van 24 juni: https://soundcloud.com/trans-world-radio/afl-4-arie-de-paauw-geestelijke-wereld?in=trans-world-radio/sets/maandag-op-weg-met-de-bijbel-1

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook geactiveerd worden in het genezen van zieken en winnen van zielen? 6 juli weer de SWAT, Soul Winning Action Training in Rotterdam. Geef je op Www.soul-winning-Action-training.ga

* Op 25 september start de module ‘de Profetenschool’ van

Onze Discipel-Bijbelschool. Opgave: http://www.twitter.com/home?status=Ik+ben+aanwezig+https://www.eventbrite.nl/e/tickets-de-profetenschool-62091433148?ref=estw

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.