Dood en leven

Leave a comment Standard

Als Christus echter in u is, dan is het lichaam wel dood vanwege de zonde, maar de geest is leven vanwege de gerechtigheid.  Romeinen 8:10 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Rom.8:1-11

We zijn dood, gestorven vanwege de zonde en we hebben ons leven aan de Here Jezus gegeven. Als je dood bent, kan het je niet schelen wat ze over je zeggen. Doden reageren niet meer op roddels, beschimpingen etc. Dus als je daar last van hebt, ben je misschien niet dood genoeg? Als we op zoek zijn naar complimenten, naar eer van mensen, zijn we misschien nog niet dood genoeg?

Zomaar wat gedachten bij wat het betekent om dood te zijn, vanwege de zonde is ieder mens dat, want het loon van de zonde is de dood. Maar wie in Christus is, is een nieuwe schepping en we leven door de Geest, dat is als we de Geest daarvoor de ruimte geven. Want Hij kan zoveel bewegen als we Hem ruimte geven om dat te doen. Hij staat op ons te wachten en wil ons zoveel meer geven, oneindig veel meer dan wij bidden of beseffen, om door ons heen Zijn Glorie, Zijn manifeste tegenwoordigheid te demonstreren. De gerechtigheid van God, waar we ook naar moeten zoeken naast Zijn Koninkrijk (zie Eergisteren] ontvangen we als we tot geloof komen. Als we de Here Jezus uitnodigen in ons hart dan komt Hij, onherroepelijk, want dat heeft Hij beloofd. En dan ontvangen we Zijn gerechtigheid, door de omwisseling aan het Kruis. 2Kor.5:21 zegt dat zo mooi: ‘Want Hem Die geen zonde gekend heeft, heeft Hij voor ons tot zonde gemaakt, opdat wij zouden worden gerechtigheid van God in Hem.’

We hebben dus niet meer onze eigen gerechtigheid, maar die van Hem en daarom kunnen we leven in en door de Geest. We hebben dat eeuwige leven al, en niet pas straks, als we sterven. Het begint nu! Leef dan als zijnde eeuwig, in Zijn glorie, tot eer van Zijn Naam

‭‭

___________________________________________________________________________________________________________________________

* Sinds 3 juni weer 12 weken lang te beluisteren in “Op weg met de Bijbel” op www.GrootNieuwsRadio.nl, luister hier de uitzending van 24 juni: https://soundcloud.com/trans-world-radio/afl-4-arie-de-paauw-geestelijke-wereld?in=trans-world-radio/sets/maandag-op-weg-met-de-bijbel-1

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook geactiveerd worden in het genezen van zieken en winnen van zielen? 6 juli weer de SWAT, Soul Winning Action Training in Rotterdam. Geef je op Www.soul-winning-Action-training.ga

* Op 25 september start de module ‘de Profetenschool’ van

Onze Discipel-Bijbelschool. Opgave: http://www.twitter.com/home?status=Ik+ben+aanwezig+https://www.eventbrite.nl/e/tickets-de-profetenschool-62091433148?ref=estw

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.