Rondom

Leave a comment Standard

U sluit mij in van achter en van voren, U legt Uw hand op mij.   Psalmen 139:5 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Psalm 139

Gisteren, tijdens de bidstond, liet iemand het lied: This is how I flight my battles’ horen in de uitvoering van Upperoom.

Hierin wordt gezongen: het lijkt wel alsof ik omsingeld ben, maar ik ben omgeven door U. En dat is wat David feitelijk ook in deze Psalm zegt. Wat er ook gebeurt, God is rondom ons. Ook Psalm 34 zegt dat zo raak (was mijn jaartekst vorig jaar) ‘De engel van de HEERE legert zich rondom hen die Hem vrezen, en redt hen.Psalm‬ ‭34:8‬ ‭HSV‬‬

Als we dat weten en beseffen dan is er dus geen enkele reden om bang te zijn. Onlangs hoorde ik een prachtig getuigenis van een tot geloof gekomen, Hindoestaanse vrouw. Ze werd altijd verteerd door angst en durfde niet de straat op zonder de as van haar overleden vader. Maar nu ze tot geloof gekomen is heeft ze dat niet meer nodig, want haar hemelse Vader is bij haar. Wat geweldig!

En voor Hem hoef je dus niet bang te zijn. Als we in Hem geloven, als de we weten dat de Here Jezus onze Redder en Verlosser is, dan zijn we beschermd door Hemzelf.

En als Zijn hand op ons rust, dan stuurt en leidt Hij ons, is Zijn hand op ons. In de Bijbel komen we die uitdrukking vaker tegen. Soms is dat ten kwade, maar vaak ook ten goede. Want als de Hand van de Here op ons komt, dan komt er profetie, kan je supersnel lopen, zoals Elia, die voor Achab uit snelde, gebeuren er wonderen en tekenen. Bewegen we in het bovennatuurlijke!

God is altijd bij ons, door Zijn Geest, Hijzelf legert Zich rondom ons en Zijn hand is op ons, dus geen enkele reden om bang te zijn, wat er ook boven je hoofd hangt vandaag: Hij is erbij. Ook al lijkt het dat je omsingeld bent en geen kant uit kunt door de omstandigheden: Hij is erbij, niet de vijand omsingelt je, maar Hij. En dat is toch een geweldige troost, of niet dan?

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.