Goeddoen

Leave a comment Standard

Laten wij dus, terwijl wij gelegenheid hebben, goeddoen aan allen, maar vooral aan de huisgenoten van het geloof.  Galaten 6:10 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Gal.6:1-10

Mijn ouders kochten vroeger, gebaseerd op deze tekst, meestal hun boodschappen bij een kruidenier, die ook in onze kerk kwam. Ook wij doen meestal boodschappen bij een super waarvan we weten dat de eigenaar christen is en dat niet onder stoelen of banken steekt, maar niet op zondag zijn deuren opent, hoewel de concurrent dat aan de overkant wel doet. Dat is een praktische invulling van deze tekst.

Want we moeten aan iedereen goeddoen dan zullen we dat ook oogsten (zie het vorige vers) en nu kan het nog. Als de Here Jezus straks teruggekomen is, hoeft het niet meer, en als we ondergronds gaan vanwege de grote verdrukking kan het niet meer.

En natuurlijk, iedereen is allen, het zijn je buren, je familie, je naasten, je collega’s of studiegenoten etc. Maar kan je een broeder of een zuster helpen, moet je dat zeker niet nalaten. Aangezien God goed is, hebben ook wij de taak om goed te zijn en te doen, niet als een plicht, maar omdat we van mensen houden. De liefde is onze drijfveer, zoals dat ook Gods drijfveer is. Want zo lief had Hij de wereld…..

Wij mogen goed zijn in de omgang, niet chagrijnig of sikkeneurig, want onze blijdschap is de vreugde van de Here. Hoewel ik weet dat het over twee maanden afgelopen is met mijn werk, ben en blijf ik toch opgewekt en vrolijk, want mijn voorziening is niet mijn werk, maar JHWH Jireh. En mijn getuigenis is dan ook: ‘Ik heb een Heer, Die voor me zorgt’.

Als wij een goede God hebben, en die hebben we, laten we dan ook goed zijn voor anderen. Af en toe een oogje dicht knijpen, elkaar niet bijten en vereten, maar in liefde de ander uitnemender achten dan onszelf. Ook dat is discipelschap, het Gij Geheel Anders DNA, wat we ontvangen als de Geest in ons komt wonen!

___________________________________________________________________________________________________________________________

* Sinds 3 juni weer 12 weken lang te beluisteren in “Op weg met de Bijbel” op www.GrootNieuwsRadio.nl, luister hier de uitzending van 24 juni: https://soundcloud.com/trans-world-radio/afl-4-arie-de-paauw-geestelijke-wereld?in=trans-world-radio/sets/maandag-op-weg-met-de-bijbel-1

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Wil je ook geactiveerd worden in het genezen van zieken en winnen van zielen? 6 juli weer de SWAT, Soul Winning Action Training in Rotterdam. Geef je op Www.soul-winning-Action-training.ga

* Op 25 september start de module ‘de Profetenschool’ van

Onze Discipel-Bijbelschool. Opgave: http://www.twitter.com/home?status=Ik+ben+aanwezig+https://www.eventbrite.nl/e/tickets-de-profetenschool-62091433148?ref=estw

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.