Opbouwend bidden

Leave a comment Standard

Maar u, geliefden, bouwt u uzelf op in uw allerheiligst geloof en bid in de Heilige Geest,  Judas 1:20 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Juda1 1:17-23

Ik bekijk ’s ochtends altijd 2 bronnen die me teksten toesturen: www.dagelijkswoord.nl en die van de YouVersion Bible app. Meestal gebruik ik Dagelijks Woord, maar soms switch ik wel eens. Vanochtend zag ik dat Judas aan de beurt was over bidden in de Geest en daar hebben we het niet zo lang geleden al over gehad: Het 7de wapen. Dus dacht ik, kijken wat You Version brengt en daar ging het Over Rom.8:26: dat de Heilige Geest ons bij het bidden te hulp komt met onuitsprekelijke verzuchtingen. Beiden dus verwijzingen naar tongentaal, of bidden in de Geest, zo je wilt.

Wel, het is ook een belangrijk iets, een van de negen gaven van de Heilige Geest, die feitelijk aan alle, in de Heilige Geest gedoopte christenen is gegeven en klaar ligt om ontvangen en gebruikt te worden. Afgelopen zaterdag hadden we de evangelisatie actie in Rotterdam. Margreet, mijn vrouw blijft altijd achter om op het pakgoed te passen. 1Sam.25:13 Soms leest ze dan een boek, of brengt een bezoekje, maar deze keer voelde ze zich gedrongen om te bidden. En op een bepaald moment werd de Geest vaardig over haar en heeft ze een hele tijd in tongen gebeden, gezongen etc, waar bij ze andere klanken had dan ze normaal heeft, voor zover je tongentaal normaal kunt vinden, natuurlijk. Er was ook dingend voorbede nodig. Er was her en der aardige weerstand, op verschillende vlakken. Maar mede daardoor mochten we toch met 22 mensen het Gebed om redding bidden!

Dat is dus de kracht van het bidden in tongen, het zet de werking van de Heilige Geest vrij, Hij kan door ons heen werken en bidden en er komen doorbraken! Het is en blijft een krachtig wapen in de geestelijk strijd, die erom ons heen woedt. En de tegenstander wil liever niet dat w dat gebruiken, vandaar de weerstand die er vaak tegen is, zeker in religieuze kring.

Wanneer je je dus laat leiden door de Geest in je gebed, bouwt het jezelf op. Het is dus in de eerste plaats voor jezelf. Het verfrist je, vandaar het plaatje van het Hemelriekje in Drenthe, waar we langs fietsen in onze vakantie, en waar je op warme dagen verfrissing kunt vinden. Het water wordt gezuiverd en is schoon, een heerlijk plek!

Zo kan het bidden in tongen je dus ook verfrissen , opbouwen, je afgestemd doen zijn op de Geest en dat wil toch iedereen, lijkt me? Want hoe meer we de Heilige Geest de ruimte geven om in ons en door ons te werken, hoe meer we zijn kracht zullen ervaren. Afgelopen zaterdag mochten we 32 mensen trainen in Krachtevangelisatie. Velen van hen deden het voor het eerst en wat waren ze dapper! Bij sommigen ging het goed, bij anderen minder, maar Gods kracht was aanwezig.

Bidden in tongen helpt je om in de flow te komen, om Gods Geest te laten stromen. Je mag het zachtjes doen, of hard, lekker in de auto als niemand je hoort, maar ga het doen! Je zult merken dat je opgebouwd wordt en sterk in de Geest en dat heeft een verloren wereld nodig!

___________________________________________________________________________________________________________________________

* Vanavond weer te beluisteren in “Op weg met de Bijbel” op www.GrootNieuwsRadio.nl,

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Op 25 september start de module ‘de Profetenschool’ van Onze Discipel-Bijbelschool. Opgave: http://www.twitter.com/home?status=Ik+ben+aanwezig+https://www.eventbrite.nl/e/tickets-de-profetenschool-62091433148?ref=estw

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.