Veilig schuilen

Leave a comment Standard

Want Hij doet mij schuilen in Zijn hut in dagen van onheil. Hij verbergt mij in het verborgene van Zijn tent, Hij plaatst mij hoog op een rots.  Psalmen 27:5 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Psalm 27

In de wereld van vandaag hebben veel mensen het gevoel dat ze op drijfzand lopen. Levensgevaarlijk, het kan je zomaar opslokken. Wel, hun gevoel helpt hen om voorzichtig te zijn. Anderen lopen er ook op en hebben niets in de gaten. Het enige waar ze voor leven zijn wedstrijden, feestjes en vooral veel bier…

Maar wat als iets gebeurt?

Wat heerlijk is het dan te weten dat de HERE, JHWH, de God, Die er is, je helpt met schuilen. In Zijn tent, dat is hier de tabernakel, omdat de tempel er in Davids tijd nog niet was. Dat is nu in Zijn tegenwoordigheid, die je soms zo tastbaar kan ervaren, omdat je weet dat Hij altijd bij je is en voor je zorgt.

En Hij plaatst ons hoog op een rots. Die zakt niet weg als het ff tegenzit. Die geeft je vaste grond. En de Rots, dat is natuurlijk de Here Jezus. Dus Hij plaatst ons hoog op de Here Jezus, op Zijn verlossende werk, zodat niets en niemand ons meer kan aanklagen, omdat we schoon en zuiver zijn, gewassen in Zijn kostbaar bloed!

Wat een liefde heeft de Vader, voor ons Zijn kinderen. En wat een boodschap hebben wij voor de wereld, die zich hult in leegte.. het lijkt allemaal leuk, maar het stelt niks voor, je prikt er zo doorheen. Het enige wat men er achteraf aan over houdt is een kater, dus flinke hoofdpijn en het tast je hersenen ook nog aan.

Die boodschap mogen we laten klinken in onze getuigenissen, laten doorklinken in ons gedrag. Wij zijn anders, geheel anders, zonder hoogmoed of spoortje van trots, omdat we de Here Jezus hebben leren kennen. En feestvieren kunnen we, net zo goed, maar op een andere manier. Want als je dronken bent van de Heilige Geest zweef je alleen maar over de aarde en hou je er geen kater aan over, maar wel kracht om te getuigen van wie de Here Jezus voor je is!

___________________________________________________________________________________________________________________________

* Maandag weer te beluisteren in “Op weg met de Bijbel” op www.GrootNieuwsRadio.nl,

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Op 25 september start de module ‘de Profetenschool’ van

Onze Discipel-Bijbelschool. Opgave: http://www.twitter.com/home?status=Ik+ben+aanwezig+https://www.eventbrite.nl/e/tickets-de-profetenschool-62091433148?ref=estw

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.