Vrijgemaakt

Leave a comment Standard

Sta dan vast in de vrijheid waarmee Christus ons vrijgemaakt heeft, en laat u niet weer met een juk van slavernij belasten.  Galaten 5:1 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Gal.5:1-12

Het ligt zo snel op de loer, het houden van regeltjes en wetjes om God te ‘pleasen’ Het zit in onze aard. We kunnen er met ons verstand niet bij, dat Hij onvoorwaardelijk van ons houdt. En als we de mist weer eens zijn ingegaan is het dat wat ons vaak tegenhoudt om het weer met Hem in orde te brengen. Nu is genade nooit een vrijbrief om er maar op los te leven, nee het is juist de kracht in ons om rein en heilig te leven.

Maar dat is iets anders dan onder een juk van angst leven of we iets gedaan hebben waardoor God niet meer van ons zou houden of ons nu gaat straffen. Dan leef je onder een juk van angst, maar ware liefde drijft de angst uit. Dan zijn we niet meer bang voor God, omdat we weten dat Hij van ons houdt.

Te vaak hebben we het christendom afgeschilderd als een religie van wetten en regeltjes, je mag dit niet, je moet dat wel. Geen wonder dat mensen niets met geloof te maken willen hebben. Maar als je uitlegt dat je dingen doet of laat, omdat je van iemand houdt, dan snapt men dat beter. Haal je de liefde uit het geloof, dan hou je koude religie over, maar met liefde wordt het een warme relatie met een liefhebbende God, die op jacht is naar je 💓

We zijn vrij van ieder juk, wat ons terneerdrukt, van regels en wetten, want zegt de Here Jezus Zelf: Mijn juk is zacht en mijn last is licht.

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.