Allesovertreffende grootheid

Leave a comment Standard

en wat de allesovertreffende grootheid van Zijn kracht is aan ons die geloven, overeenkomstig de werking van de sterkte van Zijn macht.  Efeziers 1:17-19(Herziene Statenvertaling)

Lezen: Efeze 1:15-23

Allesovertreffende grootheid, daar kan dus niets tegen op. Dat gebruikt Paulus om te proberen te beschrijven hoe groot en sterk de Heilige Geest is, Die Jezus uit de dood deed opstaan (vers20) en die dus aan ons is gegeven en in ons werkt.

Allesovertreffend, er is dus niets beters, groters, sterkers, krachtigers, dan de Heilige Geest! En….. Hij woont in ons, is aan ons gegeven om sterke gelovigen te zijn, vol van de Opstandingskracht van Jezus! Wanneer gaan we dat nu eens beseffen en er naar handelen? En ik zeg dus we, ik (s)preek net zo goed tegen mezelf!

Allesovertreffend, probeer het je eens in te denken. Zet het eens af tegen je problemen waar je vandaag mee worstelt… Juist, de Heilige Geest overtreft het. Vraag Hem naar de oplossing en luister wat Hij zegt en doe het dan ook, hoe gek misschien ook! Want Hij gaat er over heen, Hij is grotere sterker, machtiger en Hij leeft in je!

We zijn geladen met Zijn elektriciteit, Zijn vuur, Zijn passie, dat kan je toch niet onbewogen laten. En wij hebben Zijn kracht ontvangen om… getuige te zijn, getuigen van wie de Here Jezus voor ons is. En Hij is toch zekers alles voor je? En waar je hart vol van is, daar loopt je mond van over, toch? Supporters van een voetbalclub kunnen over niets anders meer praten, oma’s en opa’s kletsen je de oren van het hoofd over hun kleinkinderen en noem maar op. Maar waarom zwijgen we dan over Jezus? Schamen we ons voor het evangelie? Of heeft Hij nog niet die plaats in ons hart, die Hij zou moeten hebben? Pas op dat je relatie geen religie wordt, want dat is dodelijk voor je passie. Laat je eerste liefde niet doven, maar steek het weer aan en leg er voldoende brandstof op (zie gisteren)

En laten we gaan leven vanuit die allesovertreffende grootheid, Die in ons woont en Hem bij alles wat we doen betrekken. Dan wordt geloven spannend en is het niet saai. Dan is iedere dag een avontuur…… wil je dat? Geef Hem dan de leiding!

___________________________________________________________________________________________________________________________

* Maandag weer te beluisteren in “Op weg met de Bijbel” op www.GrootNieuwsRadio.nl,

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Op 25 september start de module ‘de Profetenschool’ van

Onze Discipel-Bijbelschool. Opgave: http://www.twitter.com/home?status=Ik+ben+aanwezig+https://www.eventbrite.nl/e/tickets-de-profetenschool-62091433148?ref=estw

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.