Voor de Here en niet voor mensen

Leave a comment Standard

En alles wat u doet, doe dat van harte, als voor de Heere en niet voor mensen,’

‭‭Kolossenzen‬ ‭3:23‬ ‭HSV‬‬

Lezen: Kol.3:18-25

Je kent misschien mijn persoonlijke situatie wel. Sinds eind maart werk ik 4 dagen in de week in Lochem (achterhoek) waardoor ik 2 nachten van huis ben, 4 x bijna 170 km afleg, al met al best een slijtageslag. En sinds een paar weken weet ik ook dat mijn contract per eind september niet verlengd gaat worden. Voor veel mensen reden genoeg om minder, dan wel niet meer gemotiveerd te zijn om aan het werk te gaan en het allemaal te gaan doen.

Maar ik krijg keer op keer te horen dat er aan mij niets te merken is, dat men respect heeft hoe ik het allemaal doe en toch steeds gemotiveerd blijf. Dat mag een getuigenis op zich zijn.

Deze tekst is daar mijn hulp bij, mijn motivatie. Doe alles alsof je het voor de Heer doet. En Hij weet dat het mijn verlangen is om meer in het Koninkrijk te doen. Met onze Discipel-Bijbelschool, trainingen geven in genezing en bevrijding en, uiteraard, Krachtevangelisatie en de straat op gaan om zielen te winnen voor Jezus

Maar ik blijf gemotiveerd, omdat ik ook dit werk (nog) doe voor de Here en niet voor mensen. Het valt niet altijd mee, maar ik kies ervoor en ervaar dan ook Zijn zegen erop en Zijn hulp en sterkt om het te doen. Ook voor Margreet valt het niet altijd mee. Ze zit hier dan in haar uppie thuis en we missen elkaar. We zijn niet zielig, maar vinden het fijn als je voor ons bidt.

En we zijn ook niet bezorgd, want we weten: Hij zorgt voor ons, dat is dan ook hetgeen ik iedere keer zeg tegen mensen als ze vragen wat er hierna gaat gebeuren: Ik heb een Heer, Die voor me zorgt!

Maar we blijven alles doen, met hart en ziel, voor Hem, want Hij is het waard. En zo mogen we ook getuigen wie Hij voor ons is.

Daarom ook voor jou het advies: ook al is het allemaal minder prettig en niet wat je het liefst zou willen, als je het voor de Heer doet krijgt het een hele andere dimensie en valt het onder de categorie : al wat gedaan wordt uit liefde tot Jezus, dat houdt zijn waarde en zal blijven bestaan. Zelfs al voer je de varkens…..

Gods zegen vandaag!

___________________________________________________________________________________________________________________________

* vanavond weer te beluisteren in “Op weg met de Bijbel” op www.GrootNieuwsRadio.nl,

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.