Bloed

Leave a comment Standard

In Hem hebben wij de verlossing, door Zijn bloed, namelijk de vergeving van de overtredingen, overeenkomstig de rijkdom van Zijn genade, Efeziers 1:7(Herziene Statenvertaling)

Lezen: Efeze 1:3-14

Eigenlijk is het evangelie, de blijde boodschap, maar een bloederig geheel. Je zou eens alle teksten, die in de bijbel staan en die gaan over bloed, met rood moeten onderstrepen. Dan is je hele Bijbel rood. Het begint al in Gen. 3:21, waar de Here God dierenhuiden gebruikt om de naaktheid van Adam en Eva te bedekken. Die plukte Hij niet van de boom, dat hadden ze met de vijgenbladeren gedaan, nee de dieren werden geslacht en het bloed bedekte hun huid. Het eerste bloed dat vloeide om de zonde te bedekken.

En dan alle offers, die er gebracht zijn in het Oude Testament, niet te tellen. En telkens werd er bloed gesprenkeld op het verzoendeksel in de ark, tijdens de Grote Verzoendag. Allemaal heen-wijzingen naar, schaduwen van het Bloed van de Here Jezus. Want het bloed van de dierenoffers bedekte de zonde van de mensen, maar het bloed van Jezus reinigt en dat gaat dieper.

Er is een verschil of je het vuil wat je opveegt onder de mat doet, of dat je het opzuigt. Reinigen door het bloed van de Here Jezus gaat zo diep, zelfs die gasten van het Forensisch Instituut kunnen daar geen spoortje meer van vinden! Is dat niet geweldig?

Door Zijn bloed zijn al onze overtredingen vergeven, Hij rekent ze ons niet toe! Dat is de rijkdom van Zijn genade. En genade, lieve mensen, is een geschenk, daar hoef je nu werkelijk helemaal niets voor te doen om het te ontvangen. O ja, toch wel, je moet het aannemen.

Het bakkie koffie bij de supermarkt is gratis en voor iedereen beschikbaar, maar als je er niet heen gaat en het niet tapt, heb je het niet. Zo is het met het aanbod van Gods genade. Het is voor iedereen beschikbaar en wie het ontvangt, die heeft het. En wij mogen de mensen vertellen dat het beschikbaar is en ze er heen brengen, ze tot Jezus leiden!

De rijkdom van Zijn genade is zo groot, zo oneindig groot.
Dat ik, die ’t niet verdien,

het leven vond, want ik was dood

en blind, maar nu kan ‘k zien.

Dank zij het bloed van de Here Jezus:

O het bloed van Jezus, o het bloed van Jezus, o het bloed van Jezus

Wast witter dan de sneeuw



___________________________________________________________________________________________________________________________

* Morgen in de buurt van Alkmaar? Zondag spreek ik in de Baptistenkerk, Strooijonkerstraat 13, Alkmaar om 10.00u

* Maandag weer te beluisteren in “Op weg met de Bijbel” op www.GrootNieuwsRadio.nl,

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://opfrisser.com/preken/

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl/

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.