Overwinning

Leave a comment Standard

Maar God zij dank, Die ons de overwinning geeft door onze Heere Jezus Christus. — 1 Korintiers 15:57 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 1 Kor 15:50-58

Wij hebben de overwinning al in onze zak. Want zo staat het hier. We zullen die niet straks krijgen, nee we hebben hem nu al. En niet omdat wij zo sterk en super zijn, nee, door de Here Jezus hebben wij de overwinning over de dood, de zonde en de wet. Even daarvoor heeft Paulus het nog uitgeroepen: Dood waar is je prikkel? Het woord dat daar gebruikt wordt is angel. De Engelse vertaling is daarom beter. Want een prikkel is iets anders dan een angel. Als je ooit door een bij of een wesp gestoken bent weet je dat. Het kan behoorlijk pijn doen en er zijn mensen, die daar allergisch voor zijn, die er zelfs aan kunnen sterven. En hel, waar is je overwinning?

Wij hebben de macht en autoriteit gekregen over de gehele legermacht van de vijand, en niets zal ons enig kwaad doen. Dat is niet mijn spierballentaal, maar die van de Here Jezus Zelf in Lukas 10:19

Het enige wat we moeten doen is gaan leven in die overwinning en er naar handelen en wandelen. Te vaak nog laten we ons leiden door onze zwakheden, omstandigheden en noem maar op. Maar wanneer we gaan beseffen dat we de overwinning al hebben dan gaan we anders leven, bidden en gaan we een koninkrijks-leven leiden.

Heb je dan nooit meer problemen of strijd. O ja, zeker wel, misschien wel juist, maar je weet hoe je die strijd moet voeren. Met je geestelijke wapenrusting en in de kracht van de Heilige Geest. Dan wordt de wereld omgedraaid en reageren wij niet meer op hoe satan handelt, maar gaat hij reageren op hoe wij de dingen aanpakken.

We moeten leren wie we zijn in Christus, Koningskinderen van de Levende God, met alle macht en gezag toegerust. Ja, dan moet ziekte wijken, zelfs de dood. Dan is de angel eruit en als we dan sterven is er geen reden om beangst te zijn, want dan worden we alleen maar bevorderd tot heerlijkheid

We zijn al meer dan overwinnaars, zegt Paulus in Rom. 8, de overwinning is ons gegeven. Dus hef je hoofd omhoog, kijk je omstandigheden aan en gebruik je autoriteit om ze te veranderen. Dat is leven met een overwinnings mentaliteit. Nogmaals, niet in eigen kracht, maar in de Opstandingskracht van de Heilige Geest. Come on!


* Luister hier de uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’: https://opfrisser.com/preken/

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws\

* Wil je ons steunen? Word partner van Arbeiders in de oogst voor minimaal 5 euro per maand en ontvang het boekje “Wie ben ik?’ Gratis. https://www.arbeidersindeoogst.nl/word-partner

* Of via deze link: https://www.ing.nl/particulier/betaalverzoek/index.html?trxid=qmkpbSOraSRMCLTpRUagN0PjBlAkdtk8

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl/

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.