Hart en mond

Leave a comment Standard

Als u met uw mond de Heere Jezus belijdt en met uw hart gelooft dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult u zalig worden. Want met het hart gelooft men tot gerechtigheid en met de mond belijdt men tot zaligheid. — Romeinen 10:9-10 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Rom. 10:4:17

Gisteren zagen we dat we niet teveel moeten zeggen, maar vandaag laat weer eens zien hoe belangrijk onze woorden zijn, ze kunnen onze redding bewerken.

Aan deze tekst is wat wij het Reddingsgebed noemen ontleend. We laten het de mensen dan ook nazeggen, ‘met je hart en hardop, mond’, want dat is belangrijk, omdat het ook in de geestelijke wereld gehoord moet worden. En het is een statement dat de betrokkene op dat moment overgaat van het rijk der duisternis, maar het Koninkrijk van God en de persoons bestemming veranderd van hel naar hemel!

Beseffen ze dan wel helemaal wat ze allemaal zeggen, misschien niet helemaal met hun verstand, maar wel met hun hart. Want het gaat God er niet om of je alles wel begrijpt, maar hoe je hart is. Ooit wel eens met een gelovige met een verstandelijke beperking gesproken? Daar kunnen wij veel van leren, zij weten wat het is te geloven als een kind!

Nee, God is een hartenjagen, Mijn zoon, mijn dochter, geef Mij je hart, zegt Hij [Spr.23:26)

En als we Hem eenmaal in ons hart hebben uitgenodigd komt Hij, want dat heeft Hij beloofd: Openb.3:20. Onmiskenbaar.

Dus zijn onze woorden belangrijk, wat we spreken en is de belijdenis ‘Jezus is (mijn) Heer’ van onschatbare waarde.

Heb je nog nooit de Here Jezus in je hart gevraagd, geen zekerheid over je redding? Ga dan naar www.gratisgeschenk.nl en doe het vandaag. Je zult er nooit spijt van hebben, want vers 11 zegt dat al wie op Hem zijn geloof bouwt, nooit beschaamd zal worden. Succes verzekerd dus!

__________________________________________________________________________________

* Luister hier de uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’: https://opfrisser.com/preken/

Doe je mee met de SWAT – stil Winning Activation Training op 5 oktober. a.s. In Rotterdam? Geef je hier op: http://www.soul-winning-action-training.ga

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws\

* Wil je ons steunen? Word partner van Arbeiders in de oogst voor minimaal 5 euro per maand en ontvang het boekje “Wie ben ik?’ Gratis. https://www.arbeidersindeoogst.nl/word-partner

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.