Schaapjes

Leave a comment Standard

Want Hij is onze God en wij zijn het volk van Zijn weide en de schapen van Zijn hand. — Psalmen 95:7 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Psalm 95

Keer op keer worden we als schapen afgeschilderd in Gods Woord. Een schaap is zo’n wollig diertje. Vertederend als het nog een lammetje is, maar ook een beetje een dom dier, eigenwijs en eigenzinnig. Toch brengt zijn wol warmte en kleur in een mensenleven.

Maar als wij de schapen zijn, dan is het goed om Hem als Herder te hebben, daar heb ik niet zo lang geleden ook al over geschreven, een betere kun je niet hebben.

De tekst van vandaag is eigenlijk alleen maar het eerste gedeelte, terwijl het tweede ook zo belangrijk is: wanneer je vandaag Zijn stem hoort, luister dan naar Hem!, en luisteren is gehoorzamen.

We kunnen Gods stem verstaan, het is zo moeilijk niet. We moeten alleen weten dat wat we horen ook echt van God is. Dat kan omdat we een aantal toetsstenen hebben:

1) Is datgene wat je hoort in overeenstemming met Zijn Woord? God zal je nooit iets vragen om te doen wat in strijd is met Zijn Eigen Woord. Dus is het wel van belang Zijn Woord te kennen

2) Is datgene wat je hoort in overeenstemming met het karakter van God? Ook dat vinden we terug in de Bijbel. Gods is liefdevol, geduldig, trouw, vol van genade. Kijk naar Jezus en je ziet de Vader.

3) wordt het in je hart, door de Heilige Geest, bevestigd< heb je er vrede over?

Zomaar drie dingen die je kunnen helpen om Zijn stem te verstaan. En soms is 1 stap al genoeg om te doen, zonder dat je de rest weet. Maar als Hij zegt: stop die persoon en zeg dat Ik van hem of haar hou, doe het dan maar, het kan iemands leven redden.

Schaapjes moeten doen wat de Herder zegt, niet meer en niet minder. Er is geen schaap die gaat argumenteren met de herder of hij wel de goede weg gekozen heeft. Laten ook wij Hem dan volgen, luisterend naar Zijn stem, en de Here Jezus Zelf zei tenslotte, dat we Zijn stem konden horen en verstaan, (Joh.4:10), dus wat let ons?

__________________________________________________________________________________

* Luister hier de uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’: https://opfrisser.com/preken/

Doe je mee met de SWAT – stil Winning Activation Training op 5 oktober. a.s. In Rotterdam? Geef je hier op: http://www.soul-winning-action-training.ga

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws\

* Wil je ons steunen? Word partner van Arbeiders in de oogst voor minimaal 5 euro per maand en ontvang het boekje “Wie ben ik?’ Gratis. https://www.arbeidersindeoogst.nl/word-partner

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.