Genderneutraal

Leave a comment Standard

Daarbij is het niet van belang dat men Jood is of Griek; daarbij is het niet van belang dat men slaaf is of vrije; daarbij is het niet van belang dat men man is of vrouw; want allen bent u één in Christus Jezus. — Galaten 3:28 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Gal.3:19:29

Soms vind ik het wel eens leuk om een treffende of schokkende kop boven mijn Opfrisser te zetten, iets dat de aandacht trekt. Gender-neutraliteit is er zo eentje, want het speelt enorm. Het wordt ook weer zo zwaar overtrokken en doorgevoerd, op het belachelijke af, en in strijd met de scheppingsorde van God, waar duidelijk staat dat God de mens mannelijk en vrouwelijk schiep.

In de tekst van vandaag wordt dan dan ook zeker niet opgeheven. God schiep de man met zijn kwaliteiten en de vrouw evenzo, als de hulp, degene die naast hem past, zodat ze samen één kunnen zijn, elkaar aanvullend tot een perfect team. Dat is Gods plan. In het morgengebed placht menig jood te danken voor het feit dat hij als man en niet als vrouw, als vrije en niet als slaaf geboren was. Dat klopt dus totaal niet en het dreunt nog door in ons religieuze denken als we denken dat mannen alleen maar mogen preken en dat soort dingen doen in de gemeente. Daardoor rooft satan, ja je leest het goed, zoveel potentieel in Gods koninkrijk. Hij is tenslotte een meester in het verdraaien van Gods Woord.

In Christus zijn we één, Jood en Griek (van heidense afkomst), man en vrouw, slaaf en vrije, omdat er in Gods Genadeland geen uitzonderingen of lievelingetjes zijn. We zijn, door de doop, bekleed met Christus, nadat we Hem hebben aangenomen, de doop is dan ook een gevolg van die keuze en moet er het liefst dan ook zo snel mogelijk op volgen.

En dan kunnen we ingezet worden in Gods Koninkrijk en groeien in het allerheiligst geloof, ieder op de manier zoals God hem of haar geschapen heeft, met alle gaven en talenten van dien.

En wat je dan bent is niet zo belangrijk, God kijkt naar wie je bent, Zijn geliefd kind, en ook daar staat weer geen geslacht bij 😉

__________________________________________________________________________________

* Luister hier de uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’: https://opfrisser.com/preken/

Doe je mee met de SWAT – stil Winning Activation Training op 5 oktober. a.s. In Rotterdam? Geef je hier op: www.soul-winning-action-training.ga

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws\

* Wil je ons steunen? Word partner van Arbeiders in de oogst voor minimaal 5 euro per maand en ontvang het boekje “Wie ben ik?’ Gratis. https://www.arbeidersindeoogst.nl/word-partner

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.