Intimiteit > identiteit>autoriteit

Comment 1 Standard

‘Immers, Zijn Goddelijke kracht heeft ons alles geschonken wat tot het leven en de godsvrucht behoort, door de kennis van Hem Die ons geroepen heeft door Zijn heerlijkheid en Zijn deugd.’ 2 Petrus‬ ‭1:3‬ ‭HSV‬‬

Lezen: 2Petr.1:1-15

Als je deze tekst goed ontleedt, geeft ze alles wat nodig is om in een leven vol van Gods kracht te leven. Dat zijn de drie ingrediënten, die ik hierboven, als titel, aan deze Opfrisser heb meegeven. Als je dagelijks je portie Facebook-leed over je heen laat komen, door je mede broeders en zusters, dan merk je dat velen deze drie ingrediënten niet kennen, laat staan toepassen.

De eerst is intimiteit; hier wordt dat genoemd; door de kennis van Hem. Kennen doen we Hem uit de Bijbel, vanuit de verhalen uit de preek en de zondagsschool, maar kennen we Hem zoals we iemand kennen in een relatie? Dat kunnen we door intimiteit met Hem te hebben, in onze stille stijd, in onze wandel met Hem. Soms zijn we daar allemaal te druk voor, maar het is dat wat God het meest van ons verlangt, dat we tijd door brengen in Zijn tegenwoordigheid. Als Mozes de tent verliet waar God met Hem sprak van aangezicht tot aangezicht, bleef Jozua achter om te genieten van de aanwezigheid van God.

De tweede is identiteit. Weten wie we zijn in Christus is zo ontzettend belangrijk. Hier staat: door Hem, die ons geroepen heeft door Zijn heerlijkheid en deugd. Weten dat je Zij geliefd Kind (GEK= Gods Eigen Kind) bent en dat je een roeping hebt, doet je anders met de problemen en omstandigheden omgaan. De afgelopen weken, sinds ik weet dat mijn contract bij mijn huidige werkgever niet wordt verlengd en ik per 18 oktober zonder werk zal zijn, heb ik alleen maar getuigd wanneer mensen vroegen hoe het nu verder moet: Ik heb een Heer, Die voor me zorgt. En dat vertrouwen hebben we ook, 100% Of door een andere baan, of doordat Hij op wonderbaarlijke manier zal voorzien en we deze komende jaren voltijds in de bediening zullen staan en leven vanuit giften, maar Hij zorgt voor Zijn kinderen.

En de derde is wat hier alles uit voortvloeit: autoriteit: Zijn goddelijke kracht, die ons alles geschonken heeft tot godsvrucht. Want als we vanuit de intimiteit, weten wie we zijn, zullen we door de Opstandingskracht, Die in ons woont, met autoriteit kunnen optreden tegen ieder probleem wat ons dwars probeert te zitten en het wegsturen in Jezus Naam. Want Christus leeft in ons, de Hoop van de heerlijkheid, dat is glorie. En daarom kunnen we die autoriteit toepassen en ten toon spreiden, opdat Zijn heerlijkheid, door ons heen, gezien wordt.

Zorg dat je deze drie ingrediënten kent en toepast in je leven en alles wat op je af komt zul je het hoofd kunnen bieden, in de machtige Naam van Jezus!

__________________________________________________________________________________

* Luister hier de uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’: https://opfrisser.com/preken/

Doe je mee met de SWAT – stil Winning Activation Training op 5 oktober. a.s. In Rotterdam? Geef je hier op: www.soul-winning-action-training.ga

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws\

* Wil je ons steunen? Word partner van Arbeiders in de oogst voor minimaal 5 euro per maand en ontvang het boekje “Wie ben ik?’ Gratis. https://www.arbeidersindeoogst.nl/word-partner

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl

Advertenties

Een gedachte over “Intimiteit > identiteit>autoriteit

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.