Voorziening

Leave a comment Standard

Maar mijn God zal u, overeenkomstig Zijn rijkdom, voorzien van alles wat u nodig hebt, in heerlijkheid, door Christus Jezus. — Filippenzen 4:19 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Fil.4:10-20

Opnieuw vandaag een bemoediging dat God zal gaan voorzien in de komende tijd, wat er ook zal gebeuren. Is dat niet geweldig?!

Want we hebben een God, Die wil zorgen, omdat Hij van Zijn kinderen houdt en wil dat het ze goed gaat. En als je de hele context leest dan zie je dat het gewoon met financiën en alles wat daar mee samenhangt te maken heeft. Maar je ziet ook dat de Fillipenzen scheutig waren, ze hadden regelmatig geld gestuurd om Paulus en zijn bediening te ondersteunen en ook in de collecte naar Jeruzalem vanwege de hongersnood waren ze niet karig geweest.

Gods voorziening wordt maar al te vaak in gang gezet, doordat we zelf gaan geven. En wat je zaait zal je oogsten. Dus als je geld zaait, zal je dat oogsten. Wij zaaien, onder andere, de boekjes voor Doeltreffend Bidden en een aantal jaren geleden zegende iemand ons weer met heel veel nazorg-boekjes, zo werken de principes uit Gods Koninkrijk.

God zal voorzien, vanuit Zijn rijkdom, en Hij is rijk, al het vee op de bergen is van God, al het zilver en goud is van Hem, er is alleen 1 probleem, het zit nog in onze zakken. Laat je daarom nooit verleiden om als het een keer iets minder gaat het eerste op je giften aan Gods Koninkrijk te bezuinigen. 10 % is 10 % en je laat daarmee zien dat je God vertrouwt dat hij gaat zorgen dat je niets tekort komt. Dus eerst geld opzij leggen voor Hem en dan pas kijken wat jezelf nodig hebt. Ook dat is weer een principe van God. Ik hoor wel eens opmerkingen dat 10den geven bij het Oude Testament behoort. Dat kan zo zijn, maar we lezen in het Nieuwe Testament, in Handelingen, dat ze alles gemeenschappelijk hadden, die gaven dus 100%, dus zeg maar wat je wilt 🙂

Gd zal voorzien, Hij gaat ervoor zorgen dat we niets tekort gaan komen, vanuit Zijn rijkdom, in heerlijkheid. Door de Here Jezus, want Hij is arm geworden, opdat wij rijk kunnen zijn, ook financieel. Welvaartsevangelie? So be it, maar ik heb het ervaren en ga ik het ervaren, tot eer van Zijn Naam!

__________________________________________________________________________________

* Luister hier de uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’: https://opfrisser.com/preken/

Doe je mee met de SWAT – stil Winning Activation Training op 5 oktober. a.s. In Rotterdam? Geef je hier op: www.soul-winning-action-training.ga

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws\

* Wil je ons steunen? Word partner van Arbeiders in de oogst voor minimaal 5 euro per maand en ontvang het boekje “Wie ben ik?’ Gratis. https://www.arbeidersindeoogst.nl/word-partner

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.