Struikelen

Comment 1 Standard

Wie is zo wijs, dat hij deze dingen begrijpt, en zo verstandig dat hij ze kent? De wegen van de HEERE zijn immers recht. De rechtvaardigen zullen daarop wandelen, maar de overtreders zullen erop struikelen. — Hosea 14:10 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Hosea 14

Onze tekst van vandaag is het laatste vers va het boek Hosea. Nu ben ik er geen voorstander van om achteraan te beginnen in een boek, maar met dit boek kan het zeker geen kwaad. Het laatste hoofdstuk is een oproep tot bekering en Gods belofte van herstel. En dan als laatste deze wijsheids-spreuk. Zo eenvoudig en zo krachtig. Als je doet en begrijpt wat God van je wil, gaat het je voor de wind. Doe je dat niet, dan loopt het verkeerd met je af, eenvoudig en simpel.

Maar hoe zit het dan met de genade? We hoeven toch niets te verdienen< Nee, dat klopt, onze redding is gratis, daar is voor betaald aan het kruis van Golgotha, maar willen we onder de zegen van God komen, dan zullen we kwade gewoontes en zonden wel moeten afleggen, ons ervan bekeren. Zo niet, dan zijn we nog steeds onder de vloek en heeft satan nog legaal recht om ons te kwellen, precies zoals in het plaatsje van de onvergevingsgezingheid, van eerder deze week: Verhoring en Vergeving

We kunnen Gods genade en zegen dus in de weg lopen door de verkeerde dingen die we doen. Die vergeeft Hij, maar als we Ze blijven doen, zij er wèl consequenties.

We kunnen de zegen niet binnen stappen door ons alleen te bekeren,we zullen ook het goede moeten doen.

En natuurlijk is God genadig en geduldig, dat zagen we van de week ook al Vergelding

Maar dan, van daaruit moeten we op Zijn wegen wandelen en doen wat Hij zegt, niet uit angst, maar uit liefde, want ware liefde drijft de angst uit.

Laten we daarom wandelen met de HERE, Hem liefhebben boven alles en de naaste als ons zelf en de genade, die we zelf ontvangen hebben, uitdelen aan anderen. In de kracht van de Heilige Geest. Opdat Gods glorie door ons heen gezien zal worden.

_________________________________________________________________________

* Luister hier de uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’: https://opfrisser.com/preken/

Doe je mee met de SWAT – stil Winning Activation Training op 5 oktober. a.s. In Rotterdam? Geef je hier op: www.soul-winning-action-training.ga

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws\

* Wil je ons steunen? Word partner van Arbeiders in de oogst voor minimaal 5 euro per maand en ontvang het boekje “Wie ben ik?’ Gratis. https://www.arbeidersindeoogst.nl/word-partner

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl

Advertenties

Een gedachte over “Struikelen

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.