Niemand verloren

Comments 3 Standard

De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen. — 2 Petrus 3:9 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 2Petr.3:8-10

Ook dit is weer een van mijn lievelingsteksten, vaak geciteerd in mijn Opfrissers. Omdat het ook zo’n belangrijke tekst is, zeker in het kader van de wederkomst. Zoals je weet ben ik niet zo van de voorspellingen en eindtijden leer. Ik geloof, in tegenstelling tot anderen straatevangelisten, dat Jezus nog moet komen, en dat Ik geloof dat Zijn komst spoedig is, heb ik van de week al laten blijken in Engel uit de hemel. Maar altijd dringt bij mij dan juist de haast om erop uit te gaan en de mensen te redden.

Dat komt ook zo in dit stukje voor. De wederkomst van Jezus is al bijna 2000 jaar geleden voorspeld, en vandaag is die weer een dag dichterbij dan gisteren. En ja, Hij komt als een dief in de nacht, dus onverwacht. Maar, we kunnen heel vroom roepen: Kom, Here Jezus, ja kom spoedig. Maar hoe zit het dan met die miljoenen, die Hem niet hebben aangenomen als hun Redder en Verlosser!

Iedere activiteit die een kerk organiseert zou Zielenwinnend gerelateerd moeten zijn. Waarom? Omdat God dat ook is. Hij wacht met de nieuwe hemel en de nieuw waarde, omdat Hij niet wil dat sommigen verloren gaan, maar dat alle mensen, ja je leest het goed: alle mensen tot bekering komen.

En wat doen wij eraan? Is dat voor die anderhalve hemelfietsers, die denkt dat hij (of zij) de wereld kan redden door op straat iemand aan te spreken en zijn nek uit te steken en die persoon een gebedje na te laten prevelen?

Of is het en brandend verlangen mensen bij Jezus te brengen, omdat dat de beste plaats is waar iemand kan zijn?

Gisteren nam ik afscheid van een van de receptionistes van het hotel, waar ik sinds maart verblijf en wat komende week op zijn eind loopt. ‘Jou vergeet ik nooit meer!’, zei ze. Ik had voor haar gebeden, ze heeft een ziekte waardoor haar gewrichten uit de kom gaan en draagt allerlei ringen en dingen om haar handen. En ik mocht haar tot Jezus leiden. Sindsdien straalt ze en is ze veranderd. Daar doe je het voor. Als het dat alleen al is, is het de moeite waard geweest.

Jezus ‘moest’ door Samaria gaan, voor die ene vrouw (Joh.4) gevolg, het hele stadje werd gered!

Zijn we zielenwinnend bezig, daarop gericht? Iedere ontmoeting die we vandaag met iemand hebben, hoe onbelangrijk in onze ogen, zou levensveranderend , ja, levensreddend kunnen zijn.

God wacht nog met Zijn terugkomst. Het evangelie van het Koninkrijk met nog over de gehele wereld worden gepredikt, zei de Here Jezus in Mat. 24. Wij kunnen de hele wereld niet bereiken, maar wel onze (leef) wereld. Waar het om gaat is onze bereidheid. Hij zoekt geen bekwame mensen, Hij zoekt mensen die bereid zijn, en als wij dat zijn maakt Hij ons bekwaam.

Heilige Geest van God, vul mij opnieuw en gebruik mij om het evangelie van Jezus te delen, in woorden en daden aan iemand die U vandaag op mijn pad brengt

_________________________________________________________________________

* Luister hier de uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’: https://opfrisser.com/preken/

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws\

* Wil je ons steunen? Word partner van Arbeiders in de oogst voor minimaal 5 euro per maand en ontvang het boekje “Wie ben ik?’ Gratis. https://www.arbeidersindeoogst.nl/word-partner

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl

3 gedachtes over “Niemand verloren

  1. Pingback: Niemand verloren |

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.