Op weg

Leave a comment Standard

Want alle volken gaan op weg, elk in de naam van zijn god, maar wij zullen op weg gaan in de Naam van de HEERE, onze God, voor eeuwig en altijd. — Micha 4:5 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Micha4:1-8

Micha begint zijn profetisch boek met oordeel, maar gaat hier, in dit hoofdstuk over op de belofte van heil, die er is voor alle volken. Hij beschrijft hier het duizendjarig rijk, wat zal komen als de Here Jezus terugkomt.

Maar tot die tijd gaan volken op in de naam van hun god. Dikwijls, zeker in die tijd, met handen gemaakt, afbeeldingen. Ook nu worden we overspoeld met beelden van een vreemde god, alhoewel Boeddha geen god is en dat ook nooit beweerd heeft te zijn is het boeddhisme een godsdienst in opkomst. En vergis je niet, het is niet zo vredelievend als het lijkt…. een beeldje in je tuin of op de schoorsteen mantel heeft echt wel consequenties, zeker ook voor christenen, denk aan de bescherming waar ik gisteren over sprak.

Er hoort bij ons geen andere goden in huis te zijn. Maar vergis je niet, de groene dictatuur, die ons wordt opgelegd,met schuldgevoel en al voor ons nageslacht, vindt haar wortels in de New Age, we moeten zuinig zijn op ‘moeder aarde’ ofwel Gaya, de godin van de aarde. Het sluipt er allemaal heel lieflijk in, maar we worden misleid en veel geld uit de zak geklopt. Ook dat is afgoderij!

Wie er dan ook op weg gaan in de naam van hun ‘god’, wij gaan op weg, onze levensweg, in de Naam van de HERE, onze God, de God, Die er is, die Zich waarmaakt, die een relatie met ons wil, en die we ook met Hem hebben, als het goed is.

En in die Naam en die van Zijn Zoon, kunnen we duivelen uitwerpen, zieken genezen, bergen verzetten en de machten en krachten een halt toeroepen. Want Zijn Naam is een sterke toren, een vesting, een burcht en de duivels sidderen bij het horen van die Naam, Jezus, mijn lelie van de vallei, mijn zoete Roos van Saron, het antwoord op al onze vragen. Ook van stikstof, boerenbedrog en bouwfraude. Het antwoord op al onze problemen.

Geloven we dat nog? Leven we daaruit? Handelen we daarnaar? Dan zal er weerstand komen, maar ook die moet wijken voor de Naam van onze God.

Maak gebruik van die Naam, met de autoriteit, die ons gegeven is en die we krijgen door intimiteit en het kennen van onze identiteit. Want Hij is onze God en wij dulden geen andere goden naast Hem!

_________________________________________________________________________

* Luister hier de uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’: https://opfrisser.com/preken/

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws\

* Wil je ons steunen? Word partner van Arbeiders in de oogst voor minimaal 5 euro per maand en ontvang het boekje “Wie ben ik?’ Gratis. https://www.arbeidersindeoogst.nl/word-partner

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.