Krisis

Comments 2 Standard

En zoals het voor de mensen beschikt is dat zij eenmaal moeten sterven en dat daarna het oordeel volgt, — Hebreeen 9:27 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Heb/9:11-28

Krises. Dat is wat er staat in het Grieks. Als we sterven: krises, dat is natuurlijk alleen als we de Here Jezus niet hebben leren kennen al onze Heiland en Verlosser. Want anders is het Krisis, paniek en niets meer aan te doen.

En het geldt voor ieder mens. Je hebt als mens twee zekerheden, zeg ik vaak als ik aan het evangeliseren ben, de belasting en de dood, waarbij je de belasting nog kunt ontduiken, misschien, maar de dood is zeker en vast.

Nu zijn er mensen die bang zijn voor de dood, en nogmaals, als je Jezus niet kent, heb je daar alle reden toe, maar voor wie Hem kennen is er geen enkele reden, want dan is de dood maar een doorgang naar het eeuwige leven met Hem. En Paulus zegt dat hij dat eigenlijk liever heeft dan te blijven leven.

Want als we in Christus Jezus zijn, is er geen veroordeling meer, leert ons Rom. 8:1, omdat het offer wat Hij heeft gebracht het oordeel weggedragen heeft, buiten de legerplaats. Wat we dan ook daarna nog uitgevroten hebben, het is vergeven.

Ik kom soms mensen tegen en dan vraag ik naar hun zekerheid en als er dan iets voorgevallen is wat niet naar Gods wetten is, denkt men het eeuwige leven verspeeld te hebben. Dat heeft alles te maken met je stand en met je staat. Op het moment dat je de Here Jezus binnenlaat in je hart, word je GEK, Gods Eigen Kind, gekocht met het bloed van Jezus. Ook als je daarna nog zondigt blijf je GEK en zou je op dat moment sterven ben je gered, want dat is je staat, je status, daar kan niemand iets aan af doen.

Blijft het feit dat we beter niet kunnen zondigen, omdat het ons wegdrijft van de intimiteit met God, daar waar Hij zo naar verlangt.

Geen vrijbrief om er dus maar op los te leven onder het motto ‘eens gered, altijd gered’, nee, nee redding en Gods genade willen juist dat we leven volgens Zijn normen en waarden, die ons ook nog eens beschermen tegen aanvallen van de boze.

Dus de belangrijkste vraag van vandaag is: stel, dat je vandaag zou sterven, zou je dan zeker weten, zonder enige twijfel dat je naar de hemel zou gaan?

Als je daar niet volmondig ‘JA’ op kunt zeggen, omdat je niet zeker weet een kind van God te zijn, ga dan naar www.gratisgeschenk.nl. En doe het vandaag, want morgen kan te laat zijn……

_________________________________________________________________________

* Luister hier de uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’: https://opfrisser.com/preken/

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws\

* Wil je ons steunen? Word partner van Arbeiders in de oogst voor minimaal 5 euro per maand en ontvang het boekje “Wie ben ik?’ Gratis. https://www.arbeidersindeoogst.nl/word-partner

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl

2 gedachtes over “Krisis

  1. Goedemorgen, heerlijk wakker worden met een diepgang in het Woord van God. Echter vandaag een kleine kanttekening. Ik ben van mening dat wanneer we doodgaan gaan wij niet direct naar de hemel gaan. We zullen eerst naar het paradijs gaan, zoals Jezus ook zei tegen 1 van de twee naast Hem aan het kruis. En zoals het staat in het Woord, zullen wij, bij de opname, Jezus tegemoet gaan. Hij komt vanuit de hemel, ons tegemoet. Niet Jezus met degenen die ontslapen zijn. Nee, alleen Jezus. En wij, Zijn gemeente, degenen die ontslapen zijn plus degenden die Hem als verlosser hebben aangenomen.

    Gezegende dag en ga door met het Goede werk.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.