Verlossende Held

Comment 1 Standard

De HEERE, uw God, is in uw midden, een Held, Die verlossen zal. Hij zal Zich over u verheugen met blijdschap. Hij zal zwijgen in Zijn liefde. Hij zal Zich over u verblijden met gejuich. — Sefanja 3:17 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Sefanja 3:14-20

Wat een geweldige woorden in dit kleine profetische boekje.

De HERE onze God, is in ons midden. Die belofte hebben we als we in Zijn Naam, de Naam van Jezus, samen komen. Dan mogen we ook wonderen verwachten, want waar Hij was en is, gebeuren er wonderen. Dan moet het niet zijn dat je niet naar de kerk gaat omdat je ziek bent, maar dat je naar de kerk gaat juist omdat je ziek bent en er daar die wonderen gebeuren….! Want als Jezus echt in ons midden is, dan wil je niet meer weg, kijk je niet op je horloge of het al tijd is, dan wil je alleen maar in Zijn tegenwoordigheid zijn…

Hij is een Held, Hij is El Gibor, de sterke held, die verlossen zal. Geen aanval van de vijand zal standhouden en geen wapen dat tegen ons gesmeed wordt zal succesvol zijn, want Hij, de Sterke Held, is onze verlosser.

En weet je, wat anderen ook over je zeggen, Hij is blij met je, zo ontzettend blij, omdat je Zijn kind bent en Hij verheugt Zich over je, Hij geniet van je. Hij ziet hoe je worstelt en weer boven komt, Hij ziet je pogingen om uit te stappen, ook al mislukken ze. En zelfs als je dingen verkeerd doet, zwijgt Hij over je, Hij vertelt het niet aan anderen door, bij Hem ben je echt veilig.
In ons pastoraat en ook in onze trainingen hebben we zwijgplicht over wat er gebeurt en wat er wordt gedeeld. En dat is soms lastig, omdat je de mooie dingen wilt vertellen. Maar we hebben afgesproken dat alles binnen de 4 muren blijft, want veiligheid voor de mensen die je dient is een eerste vereiste. Breek je dat, dan ben je bij ons aan het verkeerde adres. We hebben daar zelfs vriendschappen door verloren, omdat we niet konden tolereren dat het gebeurde. Want de Here God is ook zo, Hij is betrouwbaar en vertelt anderen jouw zonden niet. En zelfs als iemand met een profetische bediening ze ziet, of denkt te zien, is hij of zij niet gerechtigd die ‘en publiek’ te delen! Want Hij zwijgt in Zijn liefde over ons!

En Hij jubelt het uit, Hij verblijdt Zich over ons, dat is toch geweldig. Een heel ander beeld van dat we niets waard en zijn en van generlei nut. Nee, onze hemelse Vader staat te juichen, zoals een Vader aan de kant van het voetbalveld zijn zoon of dochter aanmoedigt en aanvuurt! Kom op, je kan het en Hij is dolblij is als je scoort. En doe je dat niet, dan moedigt Hij je aan: de volgende keer beter!

Weet je, zo liefdevol is onze Vader, daar heb je toch alles voor over, voor die Sterke Held?!

_________________________________________________________________________

* Luister hier de uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’: https://opfrisser.com/preken/

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws\

* Wil je ons steunen? Word partner van Arbeiders in de oogst voor minimaal 5 euro per maand en ontvang het boekje “Wie ben ik?’ Gratis. https://www.arbeidersindeoogst.nl/word-partner

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl

Een gedachte over “Verlossende Held

  1. Arie vertrouwen in Jezus Christus bedankt voor de mooie teksten.
    Als je in omgeving stramproy bent de koffie is klaar.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.