Niet voor niets

Leave a comment Standard

Daarom, mijn geliefde broeders, wees standvastig, onwankelbaar, altijd overvloedig in het werk van de Heere, in de wetenschap dat uw inspanning niet tevergeefs is in de Heere. — 1 Korintiers 15:58 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 1Kor.15:50-58

Wat we doen voor de Here is niet zomaar. Als we dat uit liefde voor Hem doen is er altijd vrucht. We zien dat niet meteen altijd (direct) maar het is er wel.

Er zullen wellicht mensen in de hemel zijn vanwege hetgeen jij gedaan hebt. Misschien alleen maar je bijdragen in financieel opzicht aan de zendingscollecte, of je gebed. Maar er staat ook inspanning. En inspanning is nog iets meer, het is inzet, het is opoffering. Want we kunnen nog zoveel meer doen dan dat we al doen.

En ik zeg je dat niet om je te ontmoedigen of een last op je te leggen, nee er is altijd meer. En wanneer we dat doen in de kracht van de Heilige Geest worden we ook niet uitgeput, maar is het een heerlijkheid om te doen. Ik krijg er altijd energie van. Want wanneer Hij met Zijn elektrische kracht door mij heen stroomt word ik weer opgeladen en kan ik nog meer uitdelen.

God wil ons zo graag inzetten, niet dat we daar de hemel mee kunnen verdienen, nee, omdat Hij ervan houdt als Zijn kinderen uitstappen in Zijn plannen voor Hem. Want Zijn plannen voor ons zijn, dat we tenminste dezelfde dingen zullen doen als de Here Jezus deed (Joh.14:12) Bewegen in de kracht van de Heilige Geest, Zijn stem verstaan en boodschappen doorgeven aan anderen, woorden van kennis en wijsheid ontvangen en de zieken genezen. Dat is Gods droom voor ons, voor een ieder van ons, en mensen het Koninkrijk van God binnen brengen, zoveel als we kunnen, omdat Hij niet wil dat er ook maar iemand verloren gaat. En daar hoef je geen evangelist voor te zijn, gewoon een discipel, een leerling van Jezus! Dus jij.

En daarom moeten we standvastig zijn, onwankelbaar, omdat Hij dat is, en omdat Christus, de Hoop der heerlijkheid in ons is, door de Heilige Geest, kunnen we dat ook. En dan worden we vanzelf overvloedig in het werk van de Here. Want dat is het mooie, omdat Hij het doet, kost het geen moeite. Maar het is als met een elektrische fiets, als jij niet begint met trappen gebeurt er niets, maar als jij begint, komt Hij erbij. Dus stap maar op en begin met trappen, je zult versteld staan wat Hij allemaal door jou heen kan doen!

_________________________________________________________________________

* Luister hier de uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’: https://opfrisser.com/preken/

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws\

* Wil je ons steunen? Word partner van Arbeiders in de oogst voor minimaal 5 euro per maand en ontvang het boekje “Wie ben ik?’ Gratis. https://www.arbeidersindeoogst.nl/word-partner

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.