Toegang

Leave a comment Standard

Want door Hem hebben wij beiden door één Geest de toegang tot de Vader. — Efeziers 2:17-18 (Herziene Statenvertaling)

Lezen:Ef.2:11-22

Wat zegt Paulus dat toch weer mooi in dit stukje uit de Efeze-brief. Even ervoor heeft hij uitgelegd dat zowel Joden als heidenen door God gewild zijn en kinderen van Hem kunnen worden. Want, zegt hij dan, door Hem, dat is natuurlijk de Here Jezus en Zijn verlossend werk aan het kruis, hebben wij beiden, Jood en heiden, dus niet-jood, door een Geest, de Heilige Geest, de toegang tot de Vader.

Ook hier zie je weer dat Vader, Zoon en Heilige Geest in een adem worden genoemd, want ze zijn Een. En ze werken samen met hetzelfde doel: dat mensen weer bij Vader God terugkomen en dat kan omdat de toegang weer vrij is, door het verlossende en volbrachte werk, we hoeven daar niets aan toe te voegen.

Gisteren mocht ik een katholieke jongedame van 76 tot de Heer leiden, tijdens een bakje koffie in de supermarkt. Ze wist wel zeker dat ze naar de hemel ging, want ze deed haar best en had niet zoveel kwaad gedaan. Wat een leugen uit het rijk der duisternis, dat we de hemel moeten verdienen en tot op het eind dan eigenlijk nog in onzekerheid zijn of we er wel of niet komen. Ik mocht haar het heerlijke nieuws uitleggen en ze vroeg de Here Jezus in haar hart. Feest in de hemel!

Maar zo zie je dat de religieuze geest mensen om de tuin lijdt, al ziet het er nog zo mooi en religieus uit. Maar God wil relatie, Hij wil dat Zijn kinderen bij Hem komen, met ze praten, naar ze luisteren, intimiteit heet dat, dat wil Hij het liefst.

En we kunnen zo bij Hem binnen lopen. Het woordje dat hier gebruikt wordt is eigenlijk audiëntie. Maar dan zonder afspraak, zonder kaarsjes, wierook of andere rituelen, gewoon beginnen met praten en luisteren. Wat is dat toch heerlijk, om zo’n liefdevolle Vader te hebben, Die altijd voor je klaar staat, het nooit te druk heeft en je graag in Zijn Vaderarmen neemt. Daar kan je toch alleen maar van gaan houden?!

___________________________________________________

* Luister hier de uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’: https://opfrisser.com/preken/

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws\

* Wil je ons steunen? Word partner van Arbeiders in de oogst voor minimaal 5 euro per maand en ontvang het boekje “Wie ben ik?’ Gratis. https://www.arbeidersindeoogst.nl/word-partner

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.