Wonderen

Comments 3 Standard

‘HEERE, U bent mijn God, ik zal U roemen, Uw Naam loof ik. Want U hebt wonderen gedaan. Uw raadsbesluiten zijn van oudsher vast en zeker.’ Jesaja‬ ‭25:1‬ ‭HSV‬‬

Lezen: Jesaja 25:1-5

God is trouw, wat Hij belooft, dat doet Hij ook, toen, in de tijd van Jesaja, maar vandaag nog evenzo, want Hij is de Onveranderlijke, Gisteren en heden Dezelfde, tot in eeuwigheid (Hebr.13:7) en Hij is nog steeds de God van wonderen. Daar hadden we het van de week al over. Dat we die ook moeten vertellen, aan elkaar en aan anderen, om Hem groot te maken. Ik dacht dat mijn mailbox wel zou overstromen, maar niets van dat alles… ;-(. Want als we anderen van Zijn wonderen vertellen bouwt dat weer geloof en is het de basis voor een volgend wonder.

De reden dat Jesaja God wil roemen, eren, loven en prijzen is juist omdat Hij wonderen heeft gedaan. En resultaten uit het verleden bieden, in het geloof, garanties voor de toekomst. Dus wat Hij gisteren deed, kan Hij ook vandaag doen. En het allermooiste vind ik nog dat Hij dat, na Pinksteren, door Zijn kinderen heen, door jou en mij wil doen. Te vaak zie en hoor ik nog mensen bidden tot God, Die boven is, vragen om een wonder te doen, terwijl het sinds Pinksteren zo is, dat wij, namens de Heilige Geest, de God, Die in ons is, onze autoriteit kunnen gebruiken, de ziektes en de machten bestraffen (muilkorven) en de wonderen dus zelf doen.

Maar dan moeten we weten dat we een Kind zijn en geen slaaf en dat de Opstandingskracht, Die Jezus uit de dood deed opstaan, in ons woont. Dat horen we te weinig en we handelen er ook te weinig naar, want als we dat gaan doen, gaan we ze zien, in meerder maten. Geweldig toch? Dat betekent uitstappen, risico nemen, maar denk erom: liefde faalt nooit! En no guts, no glory.

Zullen we we elkaar de wonderen die we hebben meegemaakt en die we zelf mogen doen, vertellen? Om Hem groot te maken, zoals Jesaja deed. Want het is in Gods raadsbesluit dat wij, Zijn kinderen, dezelfde werken (en zelfs nog grotere) zouden doen, dan Zijn Zoon Jezus. Begin er maar mee, en vandaag is een mooie dag! Ben benieuwd….

_________________________________________________________________________

* Luister hier de uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’: https://opfrisser.com/preken/

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws\

* Wil je ons steunen? Word partner van Arbeiders in de oogst voor minimaal 5 euro per maand en ontvang het boekje “Wie ben ik?’ Gratis. https://www.arbeidersindeoogst.nl/word-partner

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl

Advertenties

3 gedachtes over “Wonderen

  1. wonderen…ja ik beleef ze…ben ik mijn sleutels of iets anders kwijd… mijn geest weet het en laat mij zoeken in de goede hoek …na het bidden in tongen..

  2. Door de jaren heen heb ik mogen ervaren dat onze God is een God van wonderen en sta ik soms verbaasd te kijken hoe Hij sommige mensen (mij incl.) kunt veranderen naar Zijn wil.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.