Welvaart

Leave a comment Standard

‘Geliefde, ik wens dat het u in alles goed gaat en dat u gezond bent, zoals het uw ziel goed gaat.’

‭‭3 Johannes‬ ‭1:2‬ ‭HSV‬‬

Lezen: 3Joh.1:2-8

Je hoort wel eens mensen negatief spreken over een ‘welvaartsevangelie’ alsof het evangelie er alleen maar op gericht is dat het goed met je gaat na je dood. Of, zoals Bill Johnson zegt, zijn we meer gericht om de mensen in de hemel te krijgen, dan de hemel in de mensen.

Als ik zo het begin van deze brief, van de apostel Johannes aan Gajus, lees, dan wenst hij hem ook welvaart. Dat het u in alles goed gaat is dus het woordje ‘welvaart’. In alles, dus naar ziel, geest en lichaam. En het ging al goed met zijn ziel, want dat wordt als maatstaf gebruikt.

Onze God wil in alle facetten van ons leven bemoeienis hebben, dat Zijn Koninkrijk ook daar doordringt, ja, doorbreekt. Jazeker, ook in ons dagelijks leven, tot in detail. Want Hij is een liefdevolle Vader, die Zich het lot van Zijn kinderen aantrekt. Psalm 103 zegt het zo mooi: ‘zoals een vader zich ontfermt over zijn kinderen, zo ontfermt zich de HERE over wie Hem vrezen’. Wat een belofte!

Ik wens, ik bid, kan je ook vertalen, dat het je in a l l e s goed gaat, ook in je zakenleven, ook op je werk, op school, waar je je ook bevindt. God wil dat het je goed gaat. Financieel? Ook financieel!

In alles, is alles. Dus toch een welvaartsevangelie? Als dat betekent dat God goed voor je is en je Zijn zegen iedere dag ervaart, volmondig ja! En natuurlijk is er elke dag gevaar, kunnen we vervolgd worden, als we ons hoofd boven het maaiveld uitsteken en een levende en krachtige getuige van Hem zijn. Getuige en martelaar is in de Bijbel hetzelfde woord. Maar dan nog is Hij erbij en zorgt Hij voor je.

De vraag is alleen: durf je Hem te vertrouwen, volledig, in alles? Want dat is vaak ons probleem. Want als Hij voor je wil zorgen, moet je Hem niet in de weg lopen. Ook dan is het belangrijk, in alles, afgestemd te zijn op de Heilige Geest en Zijn aanwijzingen te volgen.

En dan nog even over die gezondheid. Ja, God wil dat je gezond bent. Je hoort mensen wel eens bidden, met alle liefde en bewogenheid, of God mensen wil beter maken. Ja, dat wil Hij, want genezing is in Zijn aard, genezing is in de verzoening. Maar we hebben allemaal mensen in onze gedachten, waarvoor ontzettend veel gebeden is en die toch niet beter geworden zijn.

Ik denk dat we nog een paar sleutels missen en daar ben ik naar op zoek. Want we hebben de belofte in Joh.14:12 dat we tenminste dezelfde dingen zouden doen als de Here Jezus, en iedereen die naar Hem toekwam genas van elke kwaal. Zo ver zijn we nog niet, ik nog niet tenminste. Maar ik weet, dat wanneer we, alleen al statistisch gezien, vaker voor de zieken gaan bidden en daarmee bedoel ik , genezing uitspreken, handen opleggen, de ziekte bestraffen en wegsturen in de autoriteit van de Heilige Geest, Die in ons is, we meer en vaker genezing zullen gaan zien. Want God wil dat het ons goed gaat en dat we gezond zijn!

Welke vader wil zijn kind zien lijden? Dus ook zeker onze hemelse Vader niet. Want er is voor betaald, door de striemen van Jezus (Jesaja 53:5) laten we het dan gaan ophalen, bij het kruis en zo de werken van de duisternis vernietigen. Ik bid dat je wel-vaart, naar ziel geest en lichaam

_________________________________________________________________________

* Luister hier de uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’: https://opfrisser.com/preken/

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws\

* Wil je ons steunen? Word partner van Arbeiders in de oogst voor minimaal 5 euro per maand en ontvang het boekje “Wie ben ik?’ Gratis. https://www.arbeidersindeoogst.nl/word-partner

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.