Aandacht

Leave a comment Standard

Ik ben met Christus gekruisigd; en niet meer ik leef, maar Christus leeft in mij; en voor zover ik nu in het vlees leef, leef ik door het geloof in de Zoon van God, Die mij heeft liefgehad en Zichzelf voor mij heeft overgegeven. — Galaten 2:19-20 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Gal.2:15-21

Levende doden, zo zou je ons als christenen kunnen beschrijven, aan de hand van de tekst van vandaag. Geen zombies, maar juist springlevend en vol actie! Want ik ben met Christus (mee) gekruisigd. Hij stierf aan het kruis en werd, na drie dagen, weer levend. Toen Hij stierf, stierf ik mee, op de dag, dat ik tot geloof kwam. En sindsdien leeft Hij in mij. Christus leeft in ons, de hoop der heerlijkheid! Wat een wonder. Op het moment dat mensen hun hart openen voor de Here Jezus en Hem uitnodigen om binnen te komen, woont Hij in hen. We gaan dat vandaag weer meemaken. Over enkele ogenblikken vertrek ik naar Amersfoort, waar ik een workshop mag geven over bidden voor de zieken en we daarna de straat opgaan, vanuit de Rafael gemeente aldaar. En er zullen mensen genezen gaan worden en gered! Want God is nog steeds dezelfde!

En natuurlijk is er nog steeds die spanning van de ‘oude’ en de vernieuwde mens. Van mijn oude ik en Christus in mij, maar het gaat erom naar wie we luisteren. Doen we dat naar de oude mens en vinden we ons zielig om wat we allemaal hebben meegemaakt? Of leven we vanuit de dynamische kracht van de Heilige Geest, Die in ons woont en werkt? Als je het eerste doet, kom je niet ver, ben je nog steeds in een verwerkingsproces en soms is dat ook goed en moet dat, maar als we leven vanuit de Opstandingskracht, dezelfde Geest, Die Jezus uit de dood deed opstaan, dan ziet ons leven er heel anders uit!

Want wij hebben kracht ontvangen, dunamis, explosieve kracht om de werken van de duisternis, ook in onszelf, te vernietigen. Wie geef je aandacht? Er is een gezegde: alles wat je aandacht geeft, groeit. Wel dat is ook hier van toepassing. Geef je aandacht aan je problemen, je situatie, je pijn, je afwijzing en noem maar op, het zal groeien. Maar geef je aandacht aan de Heilige Geest in jou, zal Zijn kracht door jou heen alleen maar groter worden.

Als we met Christus gekruisigd zijn, hoort ons oude ik dus dood te zijn, zijn we niet gevoelig voor alles wat men over ons zegt en denkt, want we zijn dood!

Maar Hij leeft in ons en Zijn kracht moet openbaar worden! Want Hij wil en kan ons gebruiken, als we dood zijn voor onszelf en levend in Hem. Het is een keuze, die je maakt, misschien niet altijd even makkelijk, maar wel geweldig om te doen en verbonden met een berg zegen, waar je U tegen zegt. Ik kies ervoor om Hem te dienen, en jij?

_________________________________________________________________________

* Luister hier de uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’: https://opfrisser.com/preken/

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws\

* Wil je ons steunen? Word partner van Arbeiders in de oogst voor minimaal 5 euro per maand en ontvang het boekje “Wie ben ik?’ Gratis. https://www.arbeidersindeoogst.nl/word-partner

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl

* Draag je geloof (uit) https://www.xshirts.nl

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.