Meer genade en vrede

Comments 5 Standard

Moge genade en vrede voor u vermeerderd worden door de kennis van God en van Jezus, onze Heere.- 2 Petrus 1:2 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 2Petr.1:1-15

Vanaf vandaag geen podcast meer, er is te weinig belangstelling en dat weegt niet op tegen de tijd die er in zit. Ik stop overigens helemaal met de Opfrissers . Ik doe het nu bijna 8 jaar, als het niet langer is, en de inspiratie is een beetje op. Ik treed in herhaling. En de website geeft voldoende teksten om het nog eens na te lezen. Dit zal dus mijn laatste Opfrisser zijn.

En dan is de zegenbede van Petrus dus een hele mooie afsluiter.

Dat Zijn genade en vrede steeds meer en meer voor alle lezers vermeerderd moge worden, want er is altijd meer. En door Hem te kennen, de Vader, de Here Jezus en de Heilige Geest, wordt dat ook zo. Hoe meer we Hem leren kennen, hoe meer genade en vrede we zullen ontvangen. Hem te kennen en de kracht van Zijn opstanding, dat is wat we nodig hebben. En hoe leren we Hem kennen? Vanuit relatie. En hoe meer we daar in investeren, des te meer we Hem gaan leren kennen. Dat doe je o.a. door je stille tijd, je lezen in de Bijbel, je gebed, je luisteren naar Zijn stem, allemaal onderwerpen, die ik de afgelopen jaren heb besproken en aangehaald.

God is een God van relatie, Hij is geïnteresseerd in onze handel en wandel, tot in detail.

Zorg daarom dat je altijd dicht bij Hem blijft, dat is het veiligst en dan komt die groei in vrede en genade vanzelf.

Ik wens jullie allemaal Gods zegen

Arie

Advertenties

5 gedachtes over “Meer genade en vrede

  1. Lieve Arie,

    Dank je voor de jarenlange opfrissers. Ze waren heel verhelderend voor mij en anderen. Ik al het missen dagelijks de dag te beginnen met oa de ofrisser van jou. Gods rijkelijke zegen voor jou en je gezin. Veel brasas en liefs van Marion en Mariano

  2. Wow Arie, wat jammer dat je gaat stoppen met die Opfrissers, ik las ze steeds weer met zoveel plezier!! Ik heb er super van genoten en zal ze en jou ook gaan missen. Ik hoop je binnenkort een keer persoonlijk te mogen ontmoeten en misschien kunnen we nog het e.a. voor elkaar gaan betekenen. Veel zegen en inspiratie op de nieuwe uitdagingen en projecten op jouw pad.

    Dankbare blessing en de liefde en openbaring naar nog meer van God op jouw leven.
    Noor

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.