Niemand buiten U

Leave a comment Standard

Er is niemand zo heilig als de HEERE, want er is niemand buiten U, en er is geen rotssteen als onze God. 1 Samuel 2:2

Lezen: 1 Samuel 2:1-10. De lofzang van Hanna

Een mooie tekst vandaag, uit de lofzang van Hanna. Het lied wat eigenlijk model stond voor de lofzang van Maria.

Wie het verhaal kent van Hanna weet hoe zij heeft geleden. Hoe zij altijd vernederd werd door de andere vrouw van haar man, die meer van haar hield dan van Peninna , maar die ze geen kinderen kon schenken, totdat zij haar nood bracht bij de HERE, Die haar verhoorde en haar dat profetisch meedeelde door Eli, die in eerste instantie dacht dat ze dronken was.

Aangezien ik zelf jaren kinderloos ben geweest, ken ik de pijn en het verdriet. Het gevoel vergeten te zijn, overgeslagen. En bij de eerste kindjes van je vrienden gaat het nog wel, maar als de tweede zich aandient en jij hebt nog steeds niets, wordt het alleen maar pijnlijker. Daarom besloten we destijds over te gaan tot adoptie en heb ik nu een geweldige zoon, die in alles op zijn vader lijkt, behalve zijn uiterlijk. Later zegende de Here mij nog met een biologisch eigen zoon, die deze week 30 werd en zelf vader gaat worden, eind augustus, begin september en met een bonus zoon, die ons opa en oma maakte, ook door een wonder van God. Alle drie zijn ze in mijn hart gegrift en mij even dierbaar. Maar ik ken de pijn.

Ik ken dan ook de vreugde die Hanna moet hebben gevoeld en wat dapper dat ze haar zoon, de eerstgeborene, afstond aan God. En hij werd een man Gods, de ziener, de laatste Richter, een profeet, machtig gebruikt door God.

Ik heb al voor verschillende mensen mogen bidden, die met dit probleem kampten en ook de vrucht daarvan mogen zien, dat God nog steeds een God van wonderen is, voor Hanna, voor mij, en voor vele anderen. Zoals bij de dame bij de opticien, die nu een mooie dochter heeft.

Want er is Niemand zoals Hij, niemand buiten Hem, geen rotsteen als onze God. Zo vast en betrouwbaar. Een rotsteen heb je niet zomaar van de plek, daar moet heel wat voor gebeuren. Dat is waarom de bijbel zegt dat Hij gisteren en heden Dezelfde is, tot in eeuwigheid. Wat Hij gisteren deed, kan Hij ook vandaag en zal Hij ook morgen weer doen

Vertrouw je Hem voor je wonder? Ook al duurt het misschien al zo lang? Belijd deze tekst, proclameer hem iedere dag en zie hoe Hij in staat is je leven te veranderen. Ik bad eens voor een vrouw, die ook niet zwanger kon worden. 4 jaar later kreeg ik een berichtje, ik was het glad vergeten, maar ook zij heeft een mooie dochter.

Soms moeten we wachten, of het uitschreeuwen naar God, of voor je laten bidden, maar weet dat Hij erbij is, want buiten Hem is er geen God, niemand waar je zo op vertrouwen kunt!

Advertenties

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.