Berg Sion

Leave a comment Standard

Wie op de HEERE vertrouwen, zijn als de berg Sion, die niet wankelt, maar voor eeuwig blijft. Rondom Jeruzalem zijn bergen, zo is de HEERE rondom Zijn volk, van nu aan tot in eeuwigheid. — Psalmen 125:1-2

Lezen: Psalm 125: 1-5

Deze psalm wordt wel beschreven als een pelgrimslied, een lied dat het volk Israël zong als ze, minstens één keer per week jaar, opgingen naar de tempel in Jeruzalem, om daar te offeren en boete te doen voor hun zonden, en om een feest te vieren. Want geloven in God is een feest!

En niet alleen dat, geloven en vertrouwen, twee begrippen, die in de Bijbel hetzelfde zijn, betekent dat je een fundament hebt. Daarom horen geloof en twijfel niet bij elkaar, ook al wordt dat in de hedendaagse theologie wel gepromoot. Want als je gelooft, vertrouwt op God, dan ben je onwankelbaar, zoals de Berg Sion. Die stond toen vast en dat staat hij nog. En bergen en twijfel horen evenmin bij elkaar, want wie in zijn hart gelooft en niet twijfelde kan bergen verzetten, leerde Jezus onze zelf, dus.

En aangezien geloven nog steeds een werkwoord is, zullen we het moeten doen. Je kan gaan zitten wachten tot je het krijgt, en jazeker, geloof is een gave van de Geest, waardoor je wonderen en tekenen kunt doen, en het is een partje van de vrucht van de Geest, dat groeit in je, doordat God je karakter verandert, maar het is ook het schild in de wapenrusting, waarmee je brandende pijlen van de boze kunt weerstaan. Als geloof niet in actie komt is het dood, zei Jacobus, ‘de geen woorden maar daden’ man

En dat we dit allemaal kunnen en die bescherming hebben is omdat we de HERE rondom ons hebben, zoals vers 2 zo mooi zegt. En niet maar even een momentje, nee van nu aan tot in eeuwigheid. En het één zet het ander in werking. Ze horen dus bij elkaar. Vertrouwen op God betekent dat Hij om je heen komt staan als een berg, als bergen. Ondoordringbaar.

In deze tijd van COVID problematiek en discussies rondom wel of niet vaccineren, zou zo’n tekst je overmoedig kunnen maken. Zoiets van dat je dat allemaal niet nodig hebt, omdat je op de Heer vertrouwt, en anderen, die zich wel laten vaccineren zouden dat dus niet doen. Dat is onzin, lieve mensen. Geloof ik dan niet in een samenzwering?

Jazeker wel, in die van de duivel en zijn trawanten tegen de mens en in zonderheid tegen Israël en tegen allen, die de Naam van de HERE aanroepen, om ze te stelen, te slachten en te verdelgen. En als wij als gelovigen hier niet de rijen sluiten in plaats van elkaar veroordelen, dan staan we al met 1-0 achter en ligt de bal op de stip voor een penalty. Want juist in deze tijden moeten we één zijn, en dat is niet hetzelfde als eens zijn…, laat elkaar in de waarde en zoek de overeenkomsten in plaats van de verschillen. Want samen, op de knieën in verootmoediging en gebed, worden we Corona, product van de vijand, de baas, in Jezus naam!

#Opfrisser.

— ————————————Mededelingen—————————————

 

Doe je ook mee met de 21 dagen Doeltreffend Bidden Uitdaging. Kijk op http://www.arbeidersindeoogst.nl/21dagen——————————————————————————————————De eerstvolgende keer Schatzoeken is gepland op 26 juni a.s. We gaan het Koninkrijk proclameren en demonstreren in bidden voor de zieken en de mensen tot Jezus leiden, die de Heilige Geest ons aanwijst. Dat wil je niet missen, bestel je tickets op https://www.eventbrite.nl/e/tickets-schatzoeken-juni-152422272119—————————————————————————————————Bron:www.dagelijkswoord.nl. Tenzij anders vermeld maak ik gebruik van de Herziene Statenvertaling © 2010 Stichting HSV——————————————————————————————————Word Partner in de Oogst voor tenminste €5,- per maand en ontvang het boekje ‘Wie ben ik’ als geschenk.https://www.arbeidersindeoogst.nl/word-partner——————————————————————————————————Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Op de website vind je links een kopje: ‘Abonneer je op dit blog d.m.v. e-mail’, als je daar je e-mail invult komt het goed, lukt dat niet, mail dan even naar opfrisser.7wees@gmail.com——————————————————————————————————Like 👍 deze Opfrisser waar je het leest, zodat anderen het ook lezen! En neem dan meteen onze Facebookpagina mee: https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.