Tripje hemelse gewesten

Leave a comment Standard

Gezegend zij de God en Vader van onze Heere Jezus Christus, Die ons gezegend heeft met alle geestelijke zegen in de hemelse gewesten in Christus, omdat Hij ons vóór de grondlegging van de wereld in Hem uitverkoren heeft, opdat wij heilig en smetteloos voor Hem zouden zijn in de liefde. — Efeziers 1:3-4

Lezen: Efeziers 1:3-14

Als ik een stukje schrijf, zoals deze Opfrissers, dan voorkom ik dat ik hetzelfde woord vaak achter elkaar gebruik, zoveel mogelijk. Je leert dat dat niet handig is voor wat betreft de stijl van schrijven, die je gebruikt.

Paulus heeft dat blijkbaar nooit gehad. In dit gedeelte van de zin, die eigenlijk doorloopt tot en met vers 14, gebruikt hij drie keer een woordje wat afgeleid is van zegen. Blijkbaar vindt hij het zo belangrijk, dat hij het er in wil stampen: Gezegend zij de God en Vader van de Here Jezus Christus: Onze bron. Dankzij het verlossende werk van de Here Jezus hebben wij weer toegang tot de Vader. daarom mogen wij Hem zegenen: Het werkwoord eulogeō betekent (1) ‘goeds zeggen van, prijzen, complimenteren’, en (2) ‘zegenen, zegenrijk verklaren’.

En Hij heeft ons weer gezegend met alle geestelijke zegen in de hemelse gewesten. Wat zijn nu eigenlijk die hemelse gewesten? Wij kennen, als christenen drie hemels:

-de hemel, waar we tegen aankijken, het uitspansel,

– de hemel, de plaats waar God woont, de derde hemel waar Paulus in opgenomen is geweest en

– de hemelse gewesten. De plaats waar engelen en demonen huizen en strijden.

We zien de gevolgen van wat in de hemelse gewesten plaats vindt hier op aarde. De NBV noemt het hemelsferen. Denk aan atmosfeer, stratosfeer etc. Die plaats is aan de gemeente gegeven om daar de veelkleurige wijsheid Gods te demonstreren. (Efeze 3:10)

Als wij gaan bidden, begeven we ons op dat strijdtoneel, als we de gaven van de Geest gaan gebruiken, heeft dat daar gevolgen, die wij weer op aarde zien. Daar ligt dus ook onze zegen. We moeten die dus, door gebed, uit die hemelse gewesten zien te krijgen, zodat we er op aarde iets aan hebben. Ik hoop je zo iets duidelijk gemaakt te hebben van hoe dat nu zit.

Onze strijd, niet tegen vlees en bloed, vindt dus ook daar plaats. En al van voor de grondlegging der wereld heeft God een plan met u, jou en mij om impact te hebben in die geestelijke wereld. Wij kunnen ons daar alleen maar begeven omdat we heilig en smetteloos zijn. Niet vanuit onszelf, maar doot het bloed van Jezus, Die ons daarmee gereiningd heeft. God weet dat, de engelen weten dat en de duivel en zijn trawanten weten dat ook. De vraag is alleen: weten we het zelf? Vanaf vandaag dus wel: begeef je, in gebed, met je wapenrusting aan, in de hemelse gewesten, waar een geestelijke strijd woedt, waar we hier het effect van zien. Laat je niet intimideren, maar voer die strijd, in je gebed. Begrijp je nu, dat satan zo’n hekel er aan heeft als wij bidden, met autoriteit?

Deel de Opfrisser gerust, laat anderen meegenieten

#Opfrisser.

—————————————Mededelingen—————————————

Doe ook mee met de 21 dagen Doeltreffend Bidden Uitdaging. Kijk op http://www.arbeidersindeoogst.nl/21dagen

_________________________________________________________________________

Lees hier het verslag van onze evangelisatie actie van zaterdag 26 juni https://wp.me/p5NqWK-wZ

—————————————————————————————————— Bron: http://www.dagelijkswoord.nl

Tenzij anders vermeld maak ik gebruik van de Herziene Statenvertaling © 2010 Stichting HSV——————————————————————————————————Word Partner in de Oogst voor tenminste €5,- per maand en ontvang het boekje ‘Wie ben ik’ als geschenk.https://www.arbeidersindeoogst.nl/word-partner

Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Op de website vind je links een kopje: ‘Abonneer je op dit blog d.m.v. e-mail’, als je daar je e-mail invult komt het goed, lukt dat niet, mail dan even naar opfrisser.7wees@gmail.com——————————————————————————————————Like  deze Opfrisser waar je het leest, zodat anderen het ook lezen! En neem dan meteen onze Facebookpagina mee: https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.