Voortdurende vrede


Moge de Heere van de vrede Zelf u voortdurend vrede geven op allerlei wijze. De Heere zij met u allen.  2 Tessalonicenzen 3:16 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 1Tes.3:16-18

Vrede is een groot goed, maar het is niet alleen maar de afwezigheid van oorlog, maar een totaal welbevinden voor de mens. Het is in feite alles wat de Here Jezus voor ons kocht aan het kruis. Het is de aanwezigheid van God, in iedere situatie.

Het is belangrijk dat als we een keus maken, dat we er vrede over hebben, in ons hart, door de Heilige Geest. Heb je dat niet, dan weet je al dat het niet goed voor je is en dan zou ik het maar gauw gaan veranderen, als ik jou was…

Paulus wenst het de gemeente in Tessalonika toe, dat is de betekenis van ‘moge’, weet je nog: aanvoegende wijs. In de tegenwoordige taal wordt dat vaak ‘mag’ maar dat is iets anders. Dan is mogen ergens toestemming voor vragen of hebben. ‘Mag het een fijne dag worden’, ‘mag ze genezen’ ‘mag het een onsje mer zijn?’ etc. Ook dat ontkracht zo ons gebed, alsof God er toestemming voor geeft en Hij ergens op Zijn hoge troon een goedkeurend knikje geeft, of niet.

Maar in de aanvoegende wijs is het dus meer een een wens, een bede, dus goed vertaald weer door de BasisBijbel, die ik meestal gebruik voor de begeleidende plaatjes (foto’s maak ik meestal zelf, tenzij ander vermeld)

Paulus wil dat we in allerlei wijze Gods vrede, de vrede van de Heer van de vrede, ervaren. Dat God dus overal in is, bij betrokken is. Dat Hij ons leidt door de Geest en dat Hij met ons in alles zal zijn. Niet mag zijn, niet wil zijn. Nee het is een constatering. Want Hij heeft beloofd: Ik ben met je, tot de voleinding der wereld. Ik zal je niet begeven, ik zal je niet verlaten. Gaaf he? Het is niet ons ervaren wat dat bepaald, Hij is er altijd, of we Hem nu ervaren of niet. Hij is nooit ver weg, wij misschien van Hem, en dan missen we Zijn vrede, Zijn aanwezigheid. Je kunt mijlenver bij Hem vandaan zijn, het is slechts 1 stapje terug…. belijd wat je verkeerd hebt gedaan en stap weer de genade binnen.

Dan zul je Zijn vrede, zijn voortdurende vrede, ervaren, dag en nacht en in alles. Dat vraagt overgave, dat vraagt het loslaten van controle, maar het is het waard!

___________________________________________________________________________________________________________________________

* Vanaf 3 juni weer 12 weken lang te beluisteren in “Op weg met de Bijbel” op http://www.GrootNieuwsRadio.nl, luister hier de uitzending van 3 juni: https://soundcloud.com/trans-world-radio/sets/maandag-op-weg-met-de-bijbel-1

* Luister hier de eerdere uitzendingen terug van ‘Op weg met de Bijbel’ terug: https://atomic-temporary-22946358.wpcomstaging.com/preken/

* Wil je ook geactiveerd worden in het genezen van zieken en winnen van zielen? 6 juli weer de SWAT, Soul Winning Action Training in Rotterdam. Geef je op Www.soul-winning-Action-training.ga

* Op 25 september start de module ‘de Profetenschool’ van

Onze Discipel-Bijbelschool. Opgave: http://www.twitter.com/home?status=Ik+ben+aanwezig+https://www.eventbrite.nl/e/tickets-de-profetenschool-62091433148?ref=estw

* Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

* De Opfrissers zijn ook in boekvorm verkrijgbaar in de webshop: http://arbido-webshop.nl/

* Je kunt mij ook boeken als spreker in je kerkdienst of voor de workshop doeltreffend bidden. Kijk op http://ariedepaauw.nl/

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Plaats een reactie